beschermingsfout in windows 98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijskerstens

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
30
windows weigerd op te starten, behalve in safe mode.
compu start op, windows begint op te starten (win98 scherm)
dan krijg ik een volledig zwart scherm, met bovenin de mededeling:
beschermingsfout in windows. start de computer opnieuw op.

na paar keer rebooten uiteindelijk uitgebreide scandisk over mn systeemgebied gegooit in safe mode, geen fouten gevonden (behalve zooi oudere beschadigingen op me HD)
hierna starte hij wel goed op

weet nog niet of het definitief opgelost is, maar ik betwijfel het.
gooi er meteen virusscan en volledige scandisk (zowel system als gegevens gebied) overheen, houd jullie op de hoogte of het opgelost is of niet
 
virusscan erover gegooid, scandisk erover gegooid, helpt niets.

blijd dezelfde foutmelding krijgen bij opstarten

weet iemand hier een oplossing voor?
 
Je hebt het over een aantal oude beschadigingen op je HDD, zijn dit fysieke (bad clusters) beschadigingen??
Het kan zijn dat dan je HDD aan het overlijden is.
Je zou nog bij de fabrikant van je HDD een diagnose tooltje kunnen halen en die er overheen gooien.

Verder dit soort meldingen kan ook veroozaakt worden door slecht/kapot intern geheugen.
 
die beschadegingen zijn inderdaad fysieke beschadegingen.

ik ga ff uitzoeken of (en hoe) ik m'n CR-RW in safe mode kan laten werken, dan de belangrijskte dingen naar n paar cdrw gooien, en dan de restoration cd gebruiken (format C:, reinstall windows)
 
probleem opgelost
heb uiteindelijk na advies uit MS knowledgebase ff via msconfig verschillende systeembestanden uitgezet, opnieuw opgestart
probleem bleek in win.ini te zitten, start= en load= uitgezet, alles werkt weer prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan