Beschermingsfout van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Na het instaleleren van Windows 95/98 krijg ik opeens de foutmelding: 'Beschermingsfout van Windows' dit blijft zich herhalen, ik kom ook niet in de veilige modus.

Als ik windows xp wil instaleren loopt hij fast bij het formateren van NTFS
Als ik kies voor NTFS (snel) formateer hij wel maar kan hij een aantal bestanden niet kopiëren/vinden.

ik heb al verschillende harddisken gebruikt.

ik heb me al rot gegooglet misschien weten jullie nog een oplossing,

Het is een pentium 4 1,5
40gb harddisk
32mb werkgeheugen (hier zal xp ook niet onder draaien, maar dan nog krijg ik geen 95/98)

Laatst bewerkt door een moderator:
Stap 1:
Maak een kopie van je werkende W98/W95 configuratie.
Doe dit met Start -> Uitvoeren -> xcopy32 C:\windows\*.* C:\windows.bak\*. */c /h /e /k /r
Stap 2:
Installeer W95/W98 in dezelfde map als de huidige. Als het goed is worden dan alle compatibiliteitsproblemen opgelost. Daarna resterende hardware problemen oplossen met nieuwe drivers.

Mocht Stap 2 niet (goed) werken: F8 blijven drukken bij opstarten, zodat je de keuze krijgt met (o.a.) MS-Dos prompt. Daar dan het volgende doen:
ren windows windows.old
ren windows.bak windows

Zodra de teruggezette windows het weer doet (in veilige modus, zoals je zelf al schreef), direct weer een nieuwe backup maken vlgs. stap 1 en de map C:\windows.old verwijderen.

Succes,

Tijs.

Hier kun je een image downloaden dat je op CD kunt branden, zodat je daarvan op kunt starten en de geheugentest kunt doen.

Heb ik nog een vraag voor je: Waarom noem je W98/W95 als het je er blijkbaar om te doen is om de harddisk te formatteren en Windows XP te installeren?

Als ik het goed begrijp kan nu W98/W95 helemaal niet meer worden opgestart, omdat je de harddisk geformatteerd hebt?

Als je problemen hebt/krijgt bij het kopieren, kopieer dan eens de inhoud van de XP installatiecd op een andere computer naar de harddisk. Als je daar geen problemen mee krijgt, dan is blijkbaar de schijf wel goed leesbaar. Als dat wél in zijn geheel lukt, dan moet je je eens gaan afvragen of je misschien problemen hebt met de cd-lezer op de computer waar je XP wilt gaan installeren. Wellicht lens vuil? Misschien zinvol er een reinigingsCD in te gooien om te kijken of je de lens daarmee schoon krijgt?

Tijs.

Hoi,

Plan 1 kon niet doorgaan ik kom ook geen enkele manier in windows (via de normale instal)

op die cd die ik heb stond een AVG virusscanner die scan alles bij het opstarten ook de memory (als het goed is), alles is oke.

Ik heb via een ander systeem een ghost aangemaakt, en deze op de pc gezet, Dit werkt wel, wil ik daarna de pc weer instaleren vanaf een cdrom gaat het weer mis, na het instaleren weer dezelfde foutmelding.

ik heb verschillende harddisken gebruikt, lijkt dus niet in de harddisk te zitten (denk ik dan)

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan