Beschermingsfoutmelding Msgsrv32 in GDI-exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

gongg006

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
IK krijg regelmatig te pas en te onpas en vooral ook als ik (een paar keer) een afdruktaak plaats, een blauw scherm met de volgende foutmelding:
Msgsrv32 heeft en beschermingsfout veroorzaakt in GDI-exe.

Vervolgens moet ik dit afsluiten, maar daarna gaat het helemaal fout en krijg ik foutmeldingen van allerlei software (Spool, Explorer etc.) Ik moet dan de PC opnieuw opstarten

Mijn besturingsysteem is ME

Kan dit misschien aan Norton liggen?

Gebruik jij een Canon printer?

Graag EXACTE tekst van foutmeldingen!

Groetjes :D
Falco

Geplaatst door falconetti
Gebruik jij een Canon printer?

Graag EXACTE tekst van foutmeldingen!

Als ie wil printen ( ik dacht dat ie een HP heeft,weet het niet zeker) krijg hij dus de melding: Msgsrv32 heeft en beschermingsfout veroorzaakt in GDI-exe.

Vervolgens klikt hij dat weg,en krijg daarna allerlei foutmeldingen met de tekst ..spool heeft een fout veroorzaak in ...... Explorer heeft een fout veroorzaakt in........

zal even vragen of hij het precies wil opschrijven.

groet har

Als hij wil printen van Internet Explorer?
Als dat HP is, is dat 932C of 952C ?

Geplaatst door falconetti
Als hij wil printen van Internet Explorer?
Als dat HP is, is dat 932C of 952C ?

Heb hem net gebeld Falco, maar hij neemt niet op ( dus niet thuis denk ik )

Nu begin ik nog te twijfelen of het geen Epson printer is?

afijn....later uitslag dus.

groetjs harry

p.s het is niet specifiek in explorer die foutmelding,maakt niet uit wat ie wil printen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Maar ik denk niet dat het iets met de printer te maken heeft, omdat de foutmelding in eerste instantie bij mijn PC in de huiskamer voorkwam. (HP-deskjet 600) Nu ook echter bij mijn PC boven en daar heb ik een Epson C60.
Deze printer heeft het tot nu toe altijd goed gedaan

Het einge wat ik tot nu toe kan bedenken is dat ik sinds kort Norton 2004 heb geinstalleerd op beide PC's. De PC in de huiskamer had echter deze meldingen ook al bij een oudere versie van Norton (2001).

Het kan bijna geen virus zijn, want de huiskamer-PC is helemaal opnieuw geinstalleerd (bedankt Harmpje) en ik/wij hebben geen onveilige dingen gedaan/binnengekregen.

Ik heb 128 mb ram geheugen op beide Pc's.

Het is wel zo dat de foutmelding het meest voorkomt als ik vanaf Explorer een afdruktaak plaats, maar niet altijd!

Schiet mij maar lek!

Harry

Hi Harry! :D

Ik gebruik hier nog steeds Norton (NIS) 2002 dus ik weet niet als dat van Norton 2004 kan komen. Zit je PC niet een beetje vol??
Je plaatst geen exacte foutmelding…
Wat betreft printers: vaak zit nog op de CD met printer drivers ook andere ‘rommel’.
Daarom vroeg ik ook naar het type printer. HP heeft vaak wat extra ‘bonus’ op de CD en dat is: By Design Home; HP Print Creator; HP Cartogra en HP Instant Delivery.
Als je iets van deze op de PC hebt = moet er af !

Als de PC niet te vol zit: het zou misschien aan Norton 2004 liggen maar volgens jou was het ook met Norton 2001.
En als je gewoon ME van de CD-ROM er overheen draait dan?

Probeer dat en dan zien we als we jou nou lek schieten of niet… :D :D

grtz
falco

Hallo jongelui,

Op het moment dat ik de foutmelding weer krijg dan zal ik alles goed en op de juiste volgorde opschrijven, want er verschijnt op een gegeven moment ook iets met oe-0187:bff8e64b.

Ik hoop dat er van jullie een goede tip binnenkomt en anders ga ik maar Norton er afhalen en kijken wat er dan gebeurt. Het principe van uitsluiten dan maar hanteren

Alvast bedankt

Harry

Hoeveel programma's starten bij jou op?
Kijk even bij: Start\Uitvoeren en typ daar: msconfig
Check dan het tabje Opstarten.
Volgens mij start te veel op of zit je PC nok vol!!

Het probleem is nog steeds niet opgelost en het komt voor nu op beide pc' s. (Dus je zou denken dat het toch een virus is?)Ik ga er nu maar meer geheugen in zetten en ga alle pc's leeghalen en opnieuw installeren met XP.

Kijken of dat helpt.

Bedankt voor de suggesties

Groetjes,

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan