Beschermplakpand laat sporen achter, hoe kan ik dat het beste verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Zoals de titel al aangeeft, ik heb een Brother all-in-one printer die lang in de verpakking heeft gezeten, maar na het er uit halen en het ontdoen van alle beschermmaterialen, blijven veel blauw bescherm plakband sporen voor het vervoer zichtbaar.

Het blauwe is wel weg, maar de plakrommel krijg ik niet weg. De printer bestaat aan de buitenkant vooral uit plastiek, dus moet ik oppassen met wat ik gebruik, heeft iemand een goede tip voor mij?

70 of 96% (schoonmaak)alcohol, maakt niet zoveel uit welke. Ga ik ieder geval geen aceton (nagellakremover) gebruiken, dat kan plastic aantasten.

Inwrijven met Dreft afwasmiddel wil de lijm wel meestal verder verweken zodat je het weg kunt halen. Daarna met een schoon, vochtig doekje de restanten afwasmiddel weghalen.
Ook met alcohol moet je voorzichtig zijn als je niet weet welke kunststof het is. Er kan altijd wel wat erin trekken en later voor cracks (barstjes) zorgen agv de spanningsproblemen die er lokaal dan zijn.
Als je het met alcohol doet, neem weinig op een doekje, doe het snel en maak het meteen droog.

Je kunt ook wasbenzine proberen. Welke vloeistof je ook gebruikt, doe wel eerst een testje op een onzichtbaar gedeelte van de printer (onder -of achterkant, zodat je zeker weet dat de vloeistof zelf geen schade / doffe plekken veroorzaakt.

spiritus doet wonderen.

Met lampenolie of wasbenzine, alcohol gerelateerde producten doen weinig met lijmresten, door het wrijven gaat het weg maar de lijm wordt niet opgelost.

Oplossen is vaak lastig als je ook het kunsstof niet wil aantasten.
Door het met zeep in te smeren (verder verweken) en later met een nat doekje te behandelen, emulgeer je het als het waren ipv op te lossen...
Het zeep en het water zullen zelf niet in de kunststof in trekken.

Dat zijn een hoop verschillende methodes, maar de all-in-one printer (DCP-J725DW) is niet het hardste materiaal om agressieve stoffen op los te laten.

Heeft iemand wat er allemaal aangedragen wordt al eens uitgeprobeerd en ervaring mee?

Wasbenzine is niet agressief voor dat soort kunststoffen en ik gebruik dat gewoon voor dat soort klusjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan