• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beschikbaar artikel zoeken op basis van datum vanaf en datum tm

Status
Niet open voor verdere reacties.

HiHans

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2017
Beste forumleden.

Wie kan mij helpen met het volgende.

In bijgevoegde tabel moet bij een artikelomschrijving voor een bepaalde verhuurperiode een beschikbaar artikelnummer worden gezocht.
(Als er meerdere artikelen beschikbaar zijn, dan slechts 1 gevonden artikel nummer weergeven; het maakt niet uit welk artikel)
Een artikel is beschikbaar indien het artikel beschikbaar voor verhuur en bovendien nog niet verhuurd is.
In de bijlage staat een vereenvoudigd voorbeeld.
Als het kan met standaard Excel formules heeft dat de voorkeur.
Als jullie VBA aanbevelen, dan ga ik daar in mee.

Bij voorbeeld bedankt voor jullie reacties.

Bijlagen

Wat als er meerdere artikelen gevonden kunnen worden? In bijlage heb ik dat opgelost door een extra kolom in je tabel, waarin aangegeven wordt of een artikel dat voldoet aan de criteria beschikbaar is in een bepaalde zoekperiode.

Als je Excel 365 gebruikt zijn dan kun je rechtstreeks deze formule gebruiken voor het gewenste resultaat in C4:
Code:
=TEKST.COMBINEREN("; ";WAAR;FILTER(Tabel1[artikelnummer];(Tabel1[Artikelgroep]=$C$1)*(($C$2>=Tabel1[beschikbaar voor verhuur va])*($C$3<=Tabel1[beschikbaar voor verhuur tm])*(($C$3<Tabel1[Verhuurd vanaf])+($C$3>Tabel1[Verhuurd tm]))*(($C$2>=Tabel1[Verhuurd tm])+($C$2<Tabel1[Verhuurd vanaf])))=1;""))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Alexcel super bedankt voor je snelle reactie!

Als er meerdere artikelnummers worden gevonden, dan maakt het niet uit welke artikelnummer wordt geselecteerd.
Helaas is niet overal off 365 beschikbaar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan