Beschikbaarheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijnus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Hallo,

Ik ben bezig met een database. Ik zou kort uileggen wat er in moet komen:

Er zijn hier een stel computers met software die worden uigeleend voor cursussen. Ik moet kunnen checken of computers met software voor een bepaalde datum beschikbaar zijn. Elke pc heeft andere software. Dus ik wil een soort filter maken die laat zien welke pc beschikbaar zijn als ik op het volgende zoek: Software en een begin en einddatum.

Een filter voor die software is niet moeilijk.. Maar hoe doe ik dat met de beschikbaarheid?
Ik weet niet of het duidelijk genoeg is uitgelegd? Anders kan ik het nog meer toelichten.

Alvast bedankt!

Als je de uitleenperiode vastlegt, weet je toch wat er wanneer beschikbaar is?
Wat is nu precies je probleem?

FESTER

Goedemorgen!

Ja een uitleenperiode maken is een goed idee. Maar hoe precies? Want ik moet dan een mooi overzicht maken.

Ik zat te denken aan een overzicht met aan de linkerkant een kolom met data (5 dagen per week en daar tussen een witregel om het overzichtelijk te houden). En aan de bovenkant de nummers van de laptops.

Maar ik moet ook nog rekening houden met op welk dagdeel de laptop is uitgeleeend (s'ochtends, s'middags en s'avonds)

En ook moet ik in het overzicht snel de locatie kunnen zien waar de laptop op een bepaald moment zich bevind.

Alvast bedankt voor je hulp :thumb:

Groeten van Tijnus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan