Beschikbaarheidssysteem voor oproepchauffeurs maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emilio83

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
9
Goedemorgen,

Ik ben bezig om een database te bouwen voor het verzorgen van aanleveringen van vervangend vervoer naar het buitenland. Deze auto's worden aangeleverd naar mensen die pech/schade hebben in het buitenland. De oproepchauffeurs die dit uitvoeren aangeven zelf aan wanneer ze wel en niet beschikbaar zijn. Het is belangrijk dat ik een rapportje kan draaien en kan zien welke oproepchauffeurs er beschikbaar zijn, dit betekent dat ik in een formulier moet ingeven wanneer iemand wel en niet beschikbaar is. Het is natuurlijk het makkelijkst om aan te geven dat iemand van begin tot eind juni beschikbaar is, maar dit is helaas bijna nooit het geval.

Wie heeft er een idee hoe ik dit op kan zetten? Alvast bedankt voor de moeite.
 
Je zult voor elk datumblok een apart record moeten aanmaken. Met een query op basis van een datumtabel (alle werkdagen, of weekdagen) kun je dan een query maken die gedeeltelijk is gebaseerd op een cartesisch product, waarbij je voor elke datum in de datumtabel een record krijgt van een beschikbare chauffeur. Ik heb er een voorbeeldje van gemaakt, misschien kun je er wat mee.
 

Bijlagen

  • Werkdagen Cartesisch Product v2.zip
    26,7 KB · Weergaven: 48
Bedankt OctaFish

Ontzettend bedankt voor de moeite, hier kan ik zeker wat mee.
 
Zoals je ziet, maakt de query gebruik van een tabel met datums. Die wordt uiteraard niet automatisch gevuld met datums voor een volgende periode. Daarvoor heb ik een formulier gemaakt, die met twee knoppen die ofwel werkdagen toevoegen, ofwel weekdagen. Op die manier kun je het schema ook in de toekomst gebruiken.
 
Goedemorgen OctaFish,

Het wordt toch iets lastiger dan ik dacht. Ik zit me af te vragen hoe ik deze informatie netjes door de medewerkers kan laten invullen in een formulier. Het gaat namelijk om ruim 100 oproepchauffeurs die soms wel dagelijks wijzigingen doorgeven. Daarnaast moet een oproepchauffeur die met een aanlevering bezig is ook niet beschikbaar zijn. Het leek mij verstandig om de oproepchauffeur die bezig is met een aanlevering een bepaalde "status" te geven. Volgens mij kom je dan al snel in de VBA sfeer. De persoon voor wie ik dit aan het maken ben wil eigenlijk het volgende. Je geeft de twee data in van een aanlevering, bijvoorbeeld van 6-06 t/m 8-06, vervolgens wordt er een rapportje gedraaid met alle beschikbare chauffeurs voor deze dagen. Degene die niet kunnen en degene die met een aanlevering bezig zijn worden uiteraard uitgesloten.

Zou je misschien nog een keer je licht er op kunnen laten schijnen? Alvast bedankt voor de moeite.
 
Wat je eigenlijk nodig hebt, is een planningstool. Die kun je wel maken in Access, maar daar komt inderdaad nogal wat bij kijken. Een jaartje of wat geleden was er een topic aangaande een kalender, een een opgepoetste versie daarvan zet ik er even bij, zodat je een idee krijgt welke kant je op zou kunnen gaan. En hoe lastig dat dus is...
 

Bijlagen

  • dbOFMaandOverzicht.zip
    49,5 KB · Weergaven: 46
Bedankt OctaFish,

Dit maakt weer een hoop duidelijk. Misschien moet ik het laten bouwen door een van onze ICT'ers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan