beschikbare ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,
Ik heb 1 xp-pro pc , 1 vista pc en 1 vista laptop . Als ik nu kijk bij de eigenschappen van de C-schijf , dan zie ik bij xp dat er zo'n 8 Gb is gebruikt . Bij de vista pc is dat 48 Gb en op de laptop 45 Gb !
Op alle pc's staan ongeveer dezelfde programma's

De vraag , vanwaar dit grote verschil ? Dat vista iets meer vraagt lijkt mij logisch maar is dit grote verschil normaal ?
Ook zie ik bij schijfopruiming dat de C-schijf gecomprimeerd kan worden , is dat aan te raden ?

Mvg. Hans
 
Hier klopt inderdaad niks van. Vista heeft maximaal 10 GB nodig. Dus vanwaar die grote verschillen snap ik niet. Zijn het vooral grote programma;s
 
Office , nero , avg , superantispyware , mbam en nog een paar kleintjes .

Net een image gemaakt van de laptop c-schijf en deze is 28 Gb groot , vind ik ook te groot

Hans
 
Office , nero , avg , superantispyware , mbam en nog een paar kleintjes .

Net een image gemaakt van de laptop c-schijf en deze is 28 Gb groot , vind ik ook te groot

Hans

Voor vista is dit echter vrij normaal :confused:

Vista neemt veel plaats in tegenover xp maar ik denk niet dat je je er zo direct zorgen over moet maken...
 
Ik maak mij geen zorgen , maar verklaar mij dan het volgende :
De image van de vista laptop is 28 Gb terwijl een image van 1 maand geledem van mijn vista pc maar 11 Gb is ? En dit terwijl dezelfde programma's draaien .
Hans
 
Verwijder je herstelpunten eens, doe dit alleen als je zeker weet dat je computer op het moment stabiel draait!

Herstelpunten nemen zo ongeveer 15 GB in, dus dat is al een groot deel van de ruimte
 
Lijkt mij logisch , ga nu een image maken en kijken of deze nu kleiner is dan 28 Gb .
U hoort nog .
 
Ok ,
Na uitschakelen van systeemherstel is de image geslonken van 28 Gb naar 18 Gb .
Vind ik toch nog iets te groot , hoe zit het als ik bij schijfopruiming de c-schijf comprimeer ?
Hans
 
Ok ,
Na uitschakelen van systeemherstel is de image geslonken van 28 Gb naar 18 Gb .
Vind ik toch nog iets te groot , hoe zit het als ik bij schijfopruiming de c-schijf comprimeer ?
Hans

het virtueel geheugen neemt ook nog wat schijfruimte in en het slaapstand-bestand is ook 1Gb.

Comprimeren denk ik dat het niet zoveel zal helpen.
Als je het al zou doen, hoop ik niet dat je de stappen om de baas over vista al helemaal hebt uitgevoerd want dan zou het wel eens zwaar fout kunnen lopen.
Dan geraakt namelijk de bootmgr gecomprimeerd en kan je niet meer opstarten en heb je een aantal herstel bewerkingen nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan