• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beschikbare tijd uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickey72

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Beste,

Ik weet per tijdsblok van een uur hoeveel uren er nog beschikbaar zijn.
Nu wil ik aan de hand van het werkelijke tijdstip uitrekenen hoeveel uren er nog beschikbaar zijn voor die dag

zie bijlage

Grt

Ad

Bijlagen

Kun je wat met deze matrixformule (ingeven met Ctrl+Shift+Enter)?
Code:
=SOM(INDIRECT("B"&MIN(ALS(TIJDWAARDE(LINKS(A2:A22;5))>=D2;RIJ(A2:A22)))&":b23"))
In je voorbeeld staat in D2 een tijd van 10:11. Ik ben er vanuit gegaan dat de uren vanaf 11 uur moeten worden gesommeerd.

Hoi

Dit werkt heel mooi, maar ik heb nu nog een vraag, in het voorbeeld was 10:11 wel goed.
Ik wil het graag uitrekenen adh van het werkelijke tijdstip

Grt
Ad

Ik heb niet gezegd dat de tijd van 10:11 niet goed zou zijn, alleen ik wist niet wat je precies wilde met de uren van het blok waarin dit tijdstip valt. Hoewel je dat nu nog niet aangeeft, neem ik maar aan dat deze uren meegerekend moeten worden naar gelang van de verstreken tijd. De formule wordt dan:
Code:
=SOM(INDIRECT("B"&MIN(ALS(TIJDWAARDE(LINKS(A2:A22;5))>D2;RIJ(A2:A22)))&":b23"))+INDIRECT("B"&MIN(ALS(TIJDWAARDE(LINKS(A2:A22;5))>D2;RIJ(A2:A22)))-1)*(60-MINUUT(D2))/60

of zo:
Code:
=SOMPRODUCT((WAARDE(LINKS(A2:A22;5))>=D2)*WAARDE(B2:B22))

Laatst bewerkt:
Beste

Wat een mooie oplossingen. Ik echter nog een vraag als ik de tijd wil weergeven met de functie NU dan werkt het niet.
Is hier een oplossing voor ?

Grt
Ad

Maak er dan van: =NU()-VANDAAG()

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan