• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Besluitenlijst formule aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjgvanooijen

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2015
Hallo Iedereen,

Ik heb een formule aangepast voor een besluitenlijst. Eerst was het mogelijk om wanneer een aktie te laat was dat via een voorwaardelijke opmaak een kruis werd gezet. De keuze kon dan gemaakt worden. Of verwijderen of de datum opnieuw inplannen. Nu heb ik de formule zo aangepast dat wanneer het woord Periodiek in kolom B staat, in kolom E het woord inplannen komt te staan wanneer men te laat is. Wanneer men echter nog op tijd is krijg ik een melding ONWAAR. In mijn eerdere formule bleef de betreffende cel in kolom E leeg zoals het hoort.

Weet iemand hier een oplossing voor? Zie bijlage en onderstaande formule.

=ALS(D2<Sheet2!G$3;ALS(B2="Periodiek";"INPLANNEN";ALS(D2<=0;"";ALS(D2<Sheet2!G$3;0;1))))

Alvast mijn dank voor jullie hulp. :)

Bijlagen

Code:
=ALS(EN(D2<VANDAAG();B2="Periodiek");"INPLANNEN";"")

Maar wat moet er komen als B = Aktie of Besluit?

De volgende formule is juist behalve dan dat in kolom E ONWAAR komt te staan wanneer men nog niet te laat is. De betreffende cel zou er dan leeg uit moeten zien.

=ALS(D5<Sheet2!G$3;ALS(B5="Periodiek";"INPLANNEN";ALS(D5<=0;"";ALS(D5<Sheet2!G$3;0;1))))

De verwijzingen naar Sheet2 zijn nodig om te rekenen met de datum. Er zijn dus 3 mogelijkheden
1. Bij Periodiek: Wanneer men nog op tijd is - Cel in kolom E ziet er leeg uit.
2. Bij Periodiek: Wanneer men te laat is - INPLANNEN in cel van Kolom E weergegeven.
3. Bij Aktie/Besluit: Wanneer men nog op tijd is - Cel in kolom E ziet er leeg uit, Wanneer men te laat is: rood kruis wordt weergegeven middels voorwaardelijke opmaak. (men heeft dan de keuze of opnieuw inplannen of de betreffende regel verwijderen)

Er wordt tevens gerekend met de geplande datums in kolom D. :)

Laatst bewerkt:
Wat doet mijn formule dan fout?

Kijk eens in het bestand of dit wel volgens uw inzicht werkt.

Die formule van u is niet correct: 3 x check op D5 in een en dezelfde formule is iets te veel van het goede.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb alleen nog een kleine aanpassing in je formule gedaan. Haakjes geplaatst achter VANDAAG. Kreeg namelijk in het originele blad toch de melding #NAAM. Voldoet nu aan alle voorwaarden.
=ALS(EN(E2<VANDAAG();C2="Periodiek");"INPLANNEN";ALS(EN(OF(C2="Aktie";C2="Besluit");E2<VANDAAG();E2<>"");"X";""))

Bedankt voor je hulp. :thumb:

Die VANDAAG zonder () verwees naar een cel met de naam VANDAAG, zo was die variabel in te vullen, dus andere datum bv..
VANDAAG() verwijst direct naar de huidige datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan