Besmet met Backdoor-JZ

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
151
Hallo vrienden;

Helaas ook ik ben besmet, ondanks een geupdate versie van McAfee, en wel met het volgende virus.

Virusnaam: Backdoor-JZ

Er wordt verwezen naar de onerstaande map/bestand;

C:\System Volume Information\_restore{178E5F94-7924-4948-9FEF-17221B216B39}\RP325\A0072501.scr\A0072501.SCR

Ik kan deze map niet vinden op de C-schijf. Ik kan het bestand niet verwijderen of opschonen, maar zou hem volgens McAfee moeten vervangen door een schone kopie. Als ik de de C-Schijf laat scannen (alle bestanden) op virussen wordt er niets gevonden, echter als de screensaver opstart ploept er opeens de bovenstaande viruswaarschuwing op.

Ik heb geen flauw benul hoe ik dit moet oplossen. Mijn systeem is Windows XP proffesional (nl).

Wie kan hiervoor een oplossing aandragen.
 
Het virus zit in je restore.

In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Daarna kun je restore weer aanzetten en zou het weg moeten zijn.
 
Mario en Saldos bedankt voor jullie reactie. Ik heb het advies van Mario opgevolgd. Het probleem lijkt voor alsnog opgelost te zijn. Mochten er toch nog problemen zijn dan meldt ik mij wel weer.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan