Besmette emails meteen wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik beschik over Norton Antivirus die voor mij fijn alle besmette emails detecteert. Ondanks dat ik heb geconfigureerd dat deze emails verwijderd moeten worden doet NA dat niet en moet ik ze vervolgens allemaal met de hand wissen. Zijn dat er een paar per keer dan gaat dat nog wel maar de laatste tijd zijn dat er tientallen.
Doe ik iets fout en is NA zodanig te configureren dat inderdaad alle besmette emails direct worden verwijderd?
Bedankt voor een antwoord!

Welke versie heb je?

Volgens mij verwijderd NAV alleen de bijlage in het mailtje.

Klopt, alleen de bijlagen van je email worden verwijderd Colombe en niet de emails zelf.
Dat is ook niet nodig. Het gaat tenslotte om de bijlagen die met het email binnenkomen, want daar zit het virus in.

Meerdere email berichten gelijk totaal verwijderen.
(in Outlook Expresse wekt dit zo)

Ga op een bericht staan.
Ga naar ander bericht, een paar berichten erboven of eronder.
Druk Shift in en L klik met muis
Nu zijn een aantal aaneengesloten berichten gemarkeerd.

Druk Shift in en Delete
Nu komt de vraag: "Wilt u alle berichten permanent verwijderen?"

Klik op ja en ze worden definitief verwijderd.

Niet aaneengesloten berichten kun je markeren door de CTRL te gebruiken.

:cool:

OK het is mij duidelijk nu. Inderdaad vind ik in de bijlage nu een NAV.txt die ik, bang voor besmetting, nog nooit heb geopend. Inmiddels laat ik een hele reeks emails direct wissen zodra "betreft" bepaalde tekst bevat, hetgeen aardig werkt. Blijft alleen dat NAV bij iedere besmette email om actie vraagt en ik vraag me nog steeds af of dat niet anders is te coifigureren.
Tot zover in elk geval bedankt voor jullie hulp.

Colombe,
Je moet de extensie niet verbergen.
.txt is namelijk geen virus extensie.
Er komt namelijk een extensie erachter zoals nav.txt.exe of nav.txt.scr.
ga naar configuratiescherm-extra-mapopties-weergave en kijk of de extenties voor bekende bestandstypes verbergen aangevinkt staat. Zo ja, vink het dan uit.
Dan kun je beter zien of het een virus is of niet.

Ik heb de extensies niet verborgen, maar na NAV.txt komt een haakje openen en puntjes dus:
NAV1.txt(....... Het kan er niet helemaal op dus, neem ik aan.

Dan moet je met je rechter muisknop erop drukken en dan naar eigenschappen en dan zie je de gehele extensie.
Of je kunt naar het log bestand van Norton en daar kun je ook de gehele extensie zien.

Bedankt Saldos, ik ben weer een stuk wijzer geworden over Norton Anti Virus.
Alléén........... Ik moet nog steeds bij iedere besmette email een handeling verrichten, die naar mijn idee niet nodig zou moeten zijn, maar het zal wel niet anders zijn. Jammer maar er zijn ergere dingen.

Ja dat moet helaas wel, want Norton wil toch eerst weten wat je ermee wilt doen voordat het dingen in quarantaine gaat zetten.

Maar zoals je zei: er zijn ergere dingen in dit leven :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan