Besmetting Trojan Horse Generic5.BKW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kleinenberg

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een trojan besmetting. Vanmiddag kreeg ik een melding van AGV Free dat er in het bestandje Generals.exe een Trojan Horse Generic5.BKW zit. Dit bestand is van een spel command and conquer generals dat ik vaak speel.

Het lukt AGV om het bestand schoon te maken, maar wanneer ik het spel probeer te starten krijg ik een foutmelding met de mededeling dat ik mogelijk geen toemachtiging voor het item heb. Ik heb het spel nu 3 keer compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Als ik het spel verwijderd heb vindt mijn AVG geen virus meer, maar direct op het moment dat ik het spel heb geinstalleerd en in de map van het spel ga is ie er weer. Ik heb ook al een trojan remover gedownload, maar ook die vindt de trojan niet........

Kortom ik kom er niet vanaf en kan het spel niet meer spelen :( . Gelukkig zit het nog niet ergens anders! Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!!

Willem

Heb vandaag hetzelfde probleem gehad met AVG.
Het bestaand general.exe werd verwijderd . dus kan ik het spel niet meer starten en na opnieuw installeren kan mijn PC het CD-ROM niet meer vinden.

Zelfs met AVG uitgeschakeld, lukt het niet meer.

Volgens mij zit een fout in het AVG antivirus programma, maar raar is dat het spel niet meer staart na herinstallatie.

EK

Laatst bewerkt:
Het zou heel goed kunnen dat het een 'False positive' is (en verkeerde melding van AVG).
Voor zover ik weet kun je via AVG die bestanden laten nakijken door AVG.

Laatst bewerkt:
AVG verwijderen = Generals Command & Conquer kunnen spelen

Ik heb alles geprobeerd, maar AVG is niet zover dat get file generals.exe als een gewoon file ziet.

Dus mijn oplossing is geweest AVG tijdelijk verwijderen om het spel te kunnen spelen.

want is zeer waarschijnlijk spraak van fals/ positief actie.

Na verwijdering heb ik het spel gewoon kunnen starten.

EK

hoi,

Je hebt AVG gewist en Generals opnieuw geinstalleerd? Het spel werkte daarna dus gewoon weer? Zo ja.... Mooi nieuws! :thumb: Of heb jij het spel nooit ge deinstalleerd..?

Willem

Heeft AGV geen mogelijkheid om een programma toe te voegen aan de 'vertrouwde programma's' ? Of een 'negeer dit' mogelijkheid ?
Zodat je ze allebei kunt gebruiken tot AVG het probleempje heeft opgelost.

Hoi Willem,

De enige oplossing was AVG te verwijderen helemaal. computer opstarten weer en GENERALS dan verwijderen en opnieuw installeren, dit is echt nodig voor EA software volgens mij, anders lukt niet.

over een paar dagen zal AVG zover zijn om dit recht te zetten en dan kunnen we gewoon AVG opnieuw zetten volgens mij. ( Toch een super goed anti-virus vind ik)

Wie weet kom ik dan nog een tegen op de site van Generals.

Groet,

EK

Hoi Willem,

De enige oplossing was AVG te verwijderen helemaal. computer opstarten weer en GENERALS dan verwijderen en opnieuw installeren, dit is echt nodig voor EA software volgens mij, anders lukt niet.

over een paar dagen zal AVG zover zijn om dit recht te zetten en dan kunnen we gewoon AVG opnieuw zetten volgens mij. ( Toch een super goed anti-virus vind ik)

Wie weet kom ik dan nog een tegen op de site van Generals.

Groet,

EK

Hoi EK,

Ik ga het nu ff proberen! Hoop dat het lukt! Wat is je naam in Generals? Dan kunnen we ,als het weer werkt, samen een potje spelen!

Groet

Willem

Probleem opgelost

Het is gelukt!:thumb: Alles (behalve virusscanner omdat ik die gedelete heb) werkt! Ik heb de file doorgestuurd naar AVG met de melding dat het een False positive is! Ik hoop een mailtje te krijgen wanneer het probleem is opgelost!

Bedankt voor jullie hulp!

Groeten Willem

hoi willen

mijn nickname is - "ayrton senna" ;))

zie je dan

groet

EK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan