leofact
Redacteur
- Lid geworden
- 10 feb 2007
In de bijlage een gedepersonaliseerd werkblad van een werkboek dat alle langere tijd bij verschillende instellingen wordt gebruikt.
OP dit werkblad zit een afbeelding die daar niet hoort en die, op het moment dat deze in beeld komt, zichzelf meerdere keren vermenigvuldigd.
Op het moment dat dit gebeurt gaat het processor verbruik van Excel flink omhoog. Zover ik kan zien worden er geen processen opgestart.
Ik heb het werkboek bij een reeks online virusscanner getest, maar die geven allemaal aan dat het bestand veilig is.
Het is geen macro virus, ook in xlsx blijft de afbeelding actief.
Wanneer de afbeeldingen worden verwijderd lijkt alles weer geheel normaal
Ik heb hieronder een screenhot geplaatst en een bijlage
Daarin is het fenomeen zichtbaar
Openen is echter dus wel geheel op eigen risico, omdat ik geen idee heb wat er precies gebeurd.

Ik ben benieuwd wat het nu is.
Mvg Leo
Bekijk bijlage Kopie_Caseload_dd 25-11-2016 11u02.xlsx
OP dit werkblad zit een afbeelding die daar niet hoort en die, op het moment dat deze in beeld komt, zichzelf meerdere keren vermenigvuldigd.
Op het moment dat dit gebeurt gaat het processor verbruik van Excel flink omhoog. Zover ik kan zien worden er geen processen opgestart.
Ik heb het werkboek bij een reeks online virusscanner getest, maar die geven allemaal aan dat het bestand veilig is.
Het is geen macro virus, ook in xlsx blijft de afbeelding actief.
Wanneer de afbeeldingen worden verwijderd lijkt alles weer geheel normaal
Ik heb hieronder een screenhot geplaatst en een bijlage
Daarin is het fenomeen zichtbaar
Openen is echter dus wel geheel op eigen risico, omdat ik geen idee heb wat er precies gebeurd.

Ik ben benieuwd wat het nu is.
Mvg Leo
Bekijk bijlage Kopie_Caseload_dd 25-11-2016 11u02.xlsx