Bestaan er gratis driver scanners?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kawaracerke

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2015
Berichten
6
Ik heb enkele oude pc's die ik terug in orde wil zetten. Het vroegere besturingssysteem was windows xp. Deze heb ik nu geïnstalleerd met windows 7 of 8.1.
Nu is het soms zeer lastig om de juiste drivers te vinden. Bestaan er zogenaamde driver scanners die gratis zijn en alle juiste drivers in 1 keer kunnen installeren? Alvast jullie dank! :)
 
Nou echt gratis.? :confused:

Vaak zitten er addertjes onder het gras. je kent dat wel he. veel beloven en weinig doen. Of in de buidel tasten.

Dit is een tip. Klik voor de bron
 
Je kunt er wat aan hebben als de lan/wifi werkt en dan heb je eerst al de chipsetdriver nodig en die voor de lan.
En die progjes installeren vaak meer dan je wilt, ze moeten toch het geld ergens vandaan halen.

Zou de drivers via de moederbord of PC bouwer opzoeken of bij de fabrikant van de onderdelen.
 
Je kunt er wat aan hebben als de lan/wifi werkt en dan heb je eerst al de chipsetdriver nodig en die voor de lan.
En die progjes installeren vaak meer dan je wilt, ze moeten toch het geld ergens vandaan halen.

Zou de drivers via de moederbord of PC bouwer opzoeken of bij de fabrikant van de onderdelen.

Helaas zijn veel van die drivers niet compatibel met de nieuwere windows versies en soms zelf niet meer te vinden op de website van de fabrikant.
 
Ben persoonlijk nooit zo kapot van die driverscanners, drivergenius schijnt redelijk goed te werken.
Ik maak een overzicht van de hardware met speccy en ga adh daarvan naar de fabrikant van dat ontbrekende onderdeel.
 
Helaas zijn veel van die drivers niet compatibel met de nieuwere windows versies en soms zelf niet meer te vinden op de website van de fabrikant.
Als ze niet zijn gemaakt dan kan zo'n progje ze ook niet vinden......

Veel drivers voor een lagere windows willen vaak gewoon werken, indien niet via de install dan via apparaatbeheer en handmatig vaak weer wel of in compatibiliteitsmodus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan