Bestaand dualboot systeem met w7 HP en w7 Ultimate upgraden naar w8

Status
Niet open voor verdere reacties.

janZM

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Ik heb een bestaand dualboot systeem op mijn laptop met windows 7 Home Premium en windows 7 Ultimate.
De windows 7 Home Premium is standaard op de harde schijf van de laptop geleverd, de windows 7 Ultimate is een retail versie die staat op een ssd (2e schijf).
Nu wil ik de windows 7 Home Premium upgraden met een gekochte retail upgrade windows 8, zodat ik kan booten tussen windows 8 op hdd en windows 7 ultimate op de ssd. Dit installeren wil ik uitvoeren via dvd-drive als schone installatie op de hdd.

Ik wil in feite via de schone installatie een upgrade doen van de home premium versie die op de c-schijf staat (licentie wordt vervangen door die van de windows 8 pro upgrade)

of kan ik eerst evt. de ssd verwijderen uit de laptop en dan windows7 upgraden via schone installatie?

of echt upgraden over de windows 7 home premium heen, kan ik dan de dual boot met windows 7 ultimate wel behouden?

Wat zou de beste optie zijn, ik wil toch graag de gekochte upgrade van win8 pro op het dual-boot systeem gebruiken in samenhang met de win 7 ultimate (incl xp-mode).

Hoe doe ik dit, kan dit nu nog?

Ok. Pffff, bijna slapende dus niet helemaal wakker op moment van schrijven, maar:

Zover ik begrijp heb je 1 OEM-versie HP7 & 1 Retail-versie U7, & 1 versie - OEM HP7 - die je wil upgraden naar Retail-8. Ik kies ervoor om de OEM HP7-versie te upgraden naar Retail-8. Toch?..

Ok, maak dan eerst een Schijfbeeld (Backup, in .ISO) van alles, met zoiets als Acronis.

Ik weet nog te weinig van Windows 8, maar ik weet wel dat eenmaal geinstalleerd er, zonder Backup, geen weg meer terug is...

Schrijf ik versie eigenlijk wel goed...???...

ehm... He handigste is denk ik gewoon je stuff van Windows Home Premium back-uppen naar windows ultimate. Dan gewoon de windows 7 HP partitie formateren en daar dan windows 8 opzetten. Dan start je de PC vanaf windows 8 en kopier je de gebackupte stuff die op je ssd staat gwoon weer terug naar de goede schijf XD

Misschien beetje rare manier maar je weet wel altijd zeker dat het werkt XD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan