Opgelost Bestaand formulier in testversie verwijderen en vervangen door formulier uit een ander bestand

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoVo1211

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2024
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Ik hoop dat ik de situatie voldoende goed uitleg zodat het niet nodig is een voorbeeld bestand toe te hoeven voegen.

In de werkversie van Koersen 2024v4.32 heb ik een formulier "frm_AanVerkoop" gemaakt en nu wil ik daar code aan de knop cmdVerwerken gaan koppelen, maar dat wil ik eerst in de testversie doen. Nu heb ik daar ook een formulier frm_AanVerkoop en deze wil ik eerst verwijderen zodat ik de nieuwe versie van dit formulier kan kopiëren uit de werkversie naar de testversie.

Ik heb geprobeerd met rechts te klikken op het formulier in de testversie, maar daar zie ik niets over verwijderen en op delete drukken werkt ook niet.

Hoe kan ik een bestaand formulier verwijderen?

Met vriendelijke groet,
Ronald.

Een formulier kun je gewoon verwijderen uit een bestand, inderdaad door in het Projectvenster rechts te klikken op het betreffende formulier, en dan op <Formulier verwijderen> te klikken.

Formulier verwijderen.jpg

Zo kun je het te testen formulier ook exporteren, en in de testversie te importeren. Als je een formulier importeert, en er bestaat al een formulier met dezelfde naam, dan wordt er een andere naam gebruikt, dus je hóeft het oude formulier niet eens te verwijderen om het nieuwe te gebruiken.

Moet je a) kunnen lezen, en b) een boek hebben :).

Ik had dit topic al op opgelost gezet omdat ik zelf het antwoord al had gevonden.
Ik kon het niet vinden omdat de macro nog in onderbrekingsmodus stond en toen was formulier verwijderen niet beschikbaar.
Graag niet reageren op topics die al zijn opgelost.

Er stond toch echt geen oplossing bij.

Graag niet reageren op topics die al zijn opgelost.
Jij wil niet weten hoeveel topics voortijdig op Opgelost staan die gewoon nog in bewerking staan. Vermoedelijk doordat de TS de vraag per abuis op Opgelost heeft gezet, denk ik. Dus ik ben het met snb eens: als jij de oplossing niet in de topic zet, is hij wat mij betreft nog gewoon open. Dus zelf ook een beetje opletten, svp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan