Bestaand XML bestand opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Beste mensen,

ik zit nu al een hele dag met hetzelfde probleem en kom geen steek verder! Allereerst de code:

Code:
function opslaan(){
	var xmlDoc;
	if (window.XMLHttpRequest){
  		xmlDoc=new window.XMLHttpRequest();
 		xmlDoc.open("POST","header.xml",true);
  		xmlDoc.send("");
  		xmlDoc=xmlDoc.responseXML;
 	} else if (ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")){
  		xmlDoc=new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
  		xmlDoc.async=false;
 		xmlDoc.load("header.xml");
 	}

var image_url = xmlDoc.getElementsByTagName("image");
	image_url[0].getElementsByTagName("url")[0].childNodes[0].nodeValue = "hoi";
	xmlDoc.save("header.xml");
	// document.write(image_url[0].getElementsByTagName("url")[0].childNodes[0].nodeValue);
}

Door de regel document.write(image_url[0].getElementsByTagName("url")[0].childNodes[0].nodeValue); controleerde ik of hij de juiste regel weergaf. Dat doet hij prima.

Nu verander ik die waarde in "hoi", en wil hem dan opslaan! Ik heb echt al heel lang gezocht, maar kan niks vinden dat werkt. Bij xmlDoc.save zegt hij: "Permission Denied".

Ik hoop dat jullie er iets vanaf weten!

Alvast hartelijk bedankt,

Gr. Ronald!:)

Laatst bewerkt:
Permission Denied duidt er meestal op dat je geen schrijfrechten hebt in de betreffende map. Heb je de map juist geCHMOD?

Dat had ik inderdaad al geprobeerd, ik had hem gewoon op 777 gezet, dat moest wel goed gaan dan, maar zelfs dan doet hij het niet goed.

Ander idee?

Gr. Ronald!:)

Nee, ik heb verder niet echt ideeën hierover.

Als je "xmlDom save Permission Denied" googlet, dan zijn er wel verscheidene topics over te vinden, echter kon ik daar zo snel niet jouw oplossing in vinden.

Je zou je eventueel natuurlijk ook in een serverside-scripttaal kunnen verdiepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan