bestaande gegevens in access laten bijwerken via email

Status
Niet open voor verdere reacties.

gisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2013
Hallo forumleden,
Ik gebruik het accesssjabloon ' Taken' van access. Het formulier 'takenoverzicht' maakt gebruik van de query ' openstaande taken' . In dit formulier zit ook een menuoptie ' gegevens verzamelen via email'. Bij deze wizard heb je 2 opties:
- nieuwe informatie verzamelen
- huidige informatie bijwerken
Bij de 2e optie staat de kanttekening dat dit alleen kan als er emailadressen zijn opgenomen in de database.
Deze emailadressen staan in de tabel contactpersonen, maar nog niet in de query openstaande taken. Als ik de query zodanig aanpas dat deze emailadressen wel getoond worden in de query, en ik klik dan op ' gegevens verzamelen via email' , dan is in de wizard in 1 keer de optie ' huidige informatie bijwerken' verdwenen.
Hoe kan ik deze sjabloon nu zodanig wijzigen dat ik en emailadressen in de query heb en dat de optie 'gegevens bijwerken' nog blijft in de wizard?
Andere vraag is: weet iemand waar ergens in access de tekst beheerd wordt die dan automatisch in de email verschijnt?

Als je denkt dat je de ingebakken wizards van kunt verbouwen, dan kun je (veel) meer dan ik, want dat is heavy stuff. Wellicht kun je dan beter je eigen database programma ontwerpen ;)

Ik probeer de wizard ook niet te veranderen, alleen te doorgronden waarom die maar de helft v/d opties laat zien zodra ik de emailadressen v/d contactpersonen toevoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan