• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestaande macro wijzigen of nieuwe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Kunnen jullie mij misschien helpen met het wijzigen van een macro? het is een bestand met meerdere werkbladen. Nu is het zo dat als je nieuwe gegevens invoer in het ene werkblad deze overgezet worden naar meerdere andere werkbladen. In 1 van de werkbladen voert de macro gegevens in van kolom A t/m BF. Ik heb een paar nieuwe kolommen toegevoegd met formules die slaan op de kolommen van A t/m BF, hoe kan ik ervoor zorgen dat kolom BG t/m BZ ook onder deze macro gaan vallen, of kan ik beter een nieuwe macro aanmaken aan de hand van de gegevens die er dan al staan?

Nu heb ik niet zoveel ervaring met macro's, en zag ik in andere topics allemaal codes voor macro's waar ik heel weinig van begreep. Waar moet je die code invoeren om een bepaalde macro te krijgen?

Bestaat er ook een standaard code van een macro ter voorbereiding van een draaitabel? Zodat wanneer er nieuwe gegevens bijkomen deze ook direct aangepast worden in de draaitabel?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!

Je kan al eens beginnen met de code die je nu hebt eens te posten zodat wij kunnen zien hoe deze eventueel aangepast kan worden, bij voorkeur in het bestand waarin deze code draait.
Voor het verversen van je draaitabel kijk je maar eens bij Refresh in je VB-Editorhelpfiles

Laatst bewerkt:
Uhm nou weet ik niet zo goed ik dit moet doen dus kan ik dit bestand misschien even persoonlijk naar jou toe sturen met het wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan