• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestaande selectie ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Beste,

Ik vond deze code op het forum :

Code:
Sub Zoek()
    Dim zz
    Dim Cl As Range

zz = InputBox("Geef een zoekwaarde op", "Zoek")
    If zz = "" Then Exit Sub
    Set Cl = Columns(1).SpecialCells(2).Find(zz, LookAt:=xlWhole)
    If Cl Is Nothing Then GoTo Einde
    If Not Cl.EntireRow.Hidden Then
        Cl.CurrentRegion.Resize(, 5).Interior.ColorIndex = 0
        Cl.Resize(, 5).Interior.ColorIndex = 4
        Application.Goto Cl.Offset(, 4)
        Exit Sub
    End If
Einde:
    MsgBox "Het nummer is niet in gebruik.", vbCritical, "Jewetog"
End Sub

Deze code zou ik best kunnen gebruiken in een eigen project maar kan de code uitgebreid worden met 1 of meerdere regels waardoor de bestaande markering uitgeschakeld word bij het starten van de macro. Ik heb geëxperimenteerd met eigenschappen van activecell maar krijg steeds de melding dat het eigenschap niet bestaat. Waar vind ik in de editor van eigenschappen van objecten zoals activecell? Ik moet steeds zoeken op het internet.

Waar vind ik in de editor van eigenschappen van objecten zoals activecell? Ik moet steeds zoeken op het internet.
Kwestie van een punt typen:
Code:
Sub test()
Dim cl As Range
Set cl = ActiveCell
    cl.
End Sub
Zodra je dat doet, krijg je de lijst met eigenschappen, methodes en objecten die je kunt gebruiken.

Wat dacht je van de F1 toets als je je in de Vb-editor begeeft.

Laatst bewerkt:
@Octafish,
Ik heb de eigenschappen van activecell gevonden door jouw werkwijze te volgen.
@HSV of Harry,
Met de F1-toets wordt je doorverwezen naar aan website. Ik veronderstelde dat er helppgina's (met voorbeelden) in het Nederlands zouden geopend worden zoals dat in oudere versies het geval was. Ik heb het altijd moeilijk om een eigenschap terug te vinden.

Ga achter een functie staan met de cursor of selecteer een functie.
Druk F1.
In de rechter benedenhoek kun je kiezen, zet het op offline.

Beste Harry,

Ik selecteer in een programmaregel het woord activecell en druk op F1. Ik dacht uitleg te krijgen over de eigenschappen van activecell maar ik kom terecht op "Excel 2007: naslaginformatie voor ontwikkelaars" omdat ik de online hulp heb uitgeschakeld. Doe ik het juist?
Ik vind weliswaar na wat bladeren datgene waar ik naar zoek maar ik dacht onmiddellijk de juiste info te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan