Bestaande SSD met win7 gebruiken voor nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit77

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Ik ga een nieuwe pc samenstellen en wil mijn bestaande SSD schijf die ik gebruik als systeem schijf nu gebruiken als systeem schijf met een nieuwe windows gebruiken voor deze nieuwe pc.
Wil iemand mij aub info geven hoe te doen :cool:

Indien een OEM versie gaat dat sowieso niet en indien een retail versie, opnieuw installeren als de SSD in de nieuwe PC zit.

Zelden wil een installatie werken op een andere PC, indien hetzelfde merk chipset wil het soms.

Hoi Lange Pier,
Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was. De bedoeling is dat op mijn nieuwe pc een heel nieuw systeem met bios ed. erop gezet wordt
Normaal zou ik hiervoor een lege ssd gebruiken maar ik kan mijn oude ssd niet leegmaken omdat hierop het systeem van mijn oude pc staat en deze gebruik ik nog.
Ik weet niet of ik mijn oude systeem ssd gewoon in mijn nieuwe pc kan plaatsen en dat ik dan middels de software van het nieuwe moederbord deze kan gebruiken.

Was duidelijk genoeg maar geloof dat je niet goed leest wat ik schreef, je kunt een bestaande windows installatie niet gebruiken op een andere PC, sowieso geen oem en die heb je anders kun je met de installatie dvd, je die dan hebt bij een retail, een verse install doen.

En met een nieuwe systeem bedoel je een nieuw moederbord, CPU en geheugen, op een moederbord zit altijd een eeprom met een bios daarin, bios is software.

U heeft mij alweer een heel stuk verder geholpen.
Dus voor mijn duidelijkheid zo:
(op de ssd staat wel nog het oude systeem wat ik niet wil en kan gebruiken dus dat kan weg).
Ik stel een geheel nieuwe pc samen met mijn oude ssd, ik neem aan dat dan als ik de pc aanzet de nieuwe bios er automatisch op staat.
En ik kan dan met mijn windows installatie cd gewoon de nieuwe windows installeren.
Ik hoop dat dit nu duidelijk is voor u.

Wat heeft die bios ermee te maken?
Als het moederbord een tijdje onderweg is geweest staat daar niet de laatste bios versie op.

Zal een DVD zijn en je kan via de geavanceerde optie de SSD eerst zelf leegmaken, als je hem alleen formatteert dan hou je 1 partitie, haal je de partitie weg dan krijg je eentje van 100mb bij.

Indien je een uefi installatie wil/wordt zal het een gpt schijf moeten worden waar dan meerdere partitie op gemaakt gaan worden, dien je wel na het verwijderen van de partitie te booten en weer van de DVD opstarten.

Verontschuldig mijn vragen, voorheen kon ik mijn vriend vragen die is helaas overleden.
Mijn moederbord is de:
ASUS Z170 Pro Gaming en de Intel Core i5-6400 skylake - Socket 1151 processor
Bios:
128 Mb Flash ROM, UEFI AMI BIOS, PnP, DMI3.0, WfM2.0, SM BIOS 3.0 ACPI 5.0, Multi-language BIOS,ASUS EZ Flash 3, CrashFree BIOS 3, F11 EZ Tuning Wizard, F6 Qfan Control, F3 My Favorites, Quick Note, Last Modified log, F12 PrintScreen, and ASUS DRAM SPD (Serial Presence Detect) memory informatio
Dus ik kan als de pc gebouwd is wat ik normaal ook doe de dvd van het moederbord erin schuiven en dan is er een optie om de ssd leeg te maken wat ik zal doen en daarna de drivers installeren en daarna gewoon windows installeren met de dvd.
Alleen begrijp ik nog niet wat u bedoelt met een uefi instal, ik dacht dat automatisch gaat als het nodig is.
Ik hoop dat u mij nog verder wilt helpen?

Vragen staat vrij hoor en daar is dit forum voor bedoeld.

Alleen kom je steeds teug op de bios, waarom?

Indien in de bios uefi als default staat dan zal secure boot ook aanstaan.
Indien niet gewenst, de bios csm zetten en de secure boot uit, daarna kun je windows 7 installeren.
Indien wel gewenst dan eerst de partitie verwijderen zoals eerder aangehaald.

Bedankt voor de duidelijke uitleg nu weet ik dat ik gewoon de ssd kan plaatsen en dat ik deze middels de dvd van het nieuwe moederbord kan leegmaken om de nieuwe Windows 7erop te installeren.
Jij hebt mij heel erg blij gemaakt THANX !!!!!!!!!!!!!!!!!

Met moederbord DVD ?
Doe je gewoon tijdens de installatie van Windows hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan