Bestaat dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter iTube
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iTube

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Ik zoek onderstaand programma.

Ik wil bestanden uit de verkenner kunnen slepen naar
- een icoon op het bureaublad (zoals de prullenbak) of een icoon op de taakbalk, of het programma op de werkbalk
- waarna het bestand, afhankelijk van de bestandsnaam, in een desbetreffende directory wordt gekopieerd
- of verplaatst
- en wanneer de desbetreffende directory nog niet bestaat dat deze wordt aangemaakt.
- En het moet draaien onder Windows.

Dus bijvoorbeeld:

Ik sleep het bestand 20100208001.doc naar een icoon op het bureaublad en deze wordt gekopieerd/verplaatst naar de directory C:\201002
Het bestand 20100131111.doc gaat dus naar C:\201001

Bestaat dit? Of is dit heel eenvoudig te maken?

Laatst bewerkt:
Eh.. Snelkoppeling maken op je bureaublad, dan het documentje slepen naar de snelkoppeling, en dan staat ie op de desbetreffende locatie.

Het moet ongeveer zo werken ja. Alleen verschillende bestanden moeten naar verschillende mappen worden veplaatst, afhankelijk van de naam van het bestand (bijvoorbeeld eerste 6 tekens van de bestandsnaam).

Dus er moet gekeken worden naar de bestandsnaam, daaruit moet de directorynaam worden verkregen en dan moet het bestand worden verplaatst.

201002001.doc en 201002976.doc moeten worden verplaatst naar de map 201002
201001aaa.doc en 201001001.doc moeten worden verplaatst naar de map 201001

Of, wanneer ik zelf een Windows applicatie wil programmeren, in welke programmeertaal moet ik me dan verdiepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan