Bestaat er een autoklik programma? ( die automatisch programma's weg klikt )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo, ik heb een kleine server alleen die crashed nog al vaak, nu heb ik een programma gevonden dat als je dat programma weg klikt hij dan weer opnieuw opstart nu moet ik alleen nog iets hebben wat op een ingestelde tijd dat programma kan wegklikken zodat het andere programmatje het weer opnieuw op kan starten

Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Mvg Martijn

denk niet dat dit bestaad mss eens kijken wat de server doet crashen in je log's en dat verhelpen

Je zult eerst eens moeten gaan vermelden welk besturingssysteem er draait op die server van je.

En ja, je kunt (afhankelijk van welk besturingssysteem) iets programmeren om draaiende (server-)taken af te schieten:
taskkill.exe in (sommige) versie van Windows, gebruikt in een Geplande taak
[Heb je geen taskkill.exe, dan kun je ook gebruik maken van pskill]
kill in (sommige) versies van Linux, gebruikt in een taak in cron

Succes,

Tijs.

Windows server 2003 en in die server moet hij dan zeg maar een programmatje wegklikken.

Dan heb je taskkill.exe beschikbaar.
Opties: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
taskkill.exe /? > taskkillopties.txt
notepad.exe taskkillopties.txt

Voorbeeld:
TASKKILL /F /IM notepad.exe /T /FI "STATUS eq NOT RESPONDING"

Probeer het uit. In noodgevallen (bijv. als het proces toch niet afsluit) kun je ook pskill gaan experimenteren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik snap er niet heel veel van. ik wil zeg maar een exe programma om de 2 uur laten afsluiten, een ander programma die ik al heb start hem dan automatisch weer op. Weet jij wat de code daarvan is?

Mvg Martijn

@Bakk4318: Dat heeft alleen met Outlook te maken.

@topic-starter: Dit is mijn laatste bijdrage:
Maak een .bat bestand met het taskkill commando erin (bijv. C:\Windows\stopservice.bat). Stel dat het server-programma server.exe heet :
TASKKILL /F /IM server.exe /T

Maak een geplande taak die elke 2 uur dat c:\windows\stopservice.bat aanroept. Laat die uitvoeren onder de gebruikersnaam
NT AUTHORITY\SYSTEM
(leeg wachtwoord)
Zorg ervoor dat in de Schema-eigenschappen wordt aangegeven dat het dagelijks moet worden uitgevoerd, elke 2 uur.

Zie bijlage.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• geplande_taak_stoppen_service.jpg
    geplande_taak_stoppen_service.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe je een geplande taak maakt? :P het bat bestandje werkt nu
Mvg

Staat gewoon in die schermafdruk: Start -> Uitvoeren -> tasks
(of Start -> Configuratiescherm -> Geplande taken)
Klikken op Nieuwe taak toevoegen

etc., etc.

Tijs.

En ik heb nog een probleem, mijn opstart programmatje werkt alleen als ik een spatie in de naam heb zitten bijv, eco server.exe en die taskkill werkt alleen met server zonder spaties ertussen, iemand nog een oplossing om dat te omzeilen? Alvast bedankt.

TASKKILL /F /IM "eco server.exe" /T

Succes,

Tijs.

Misschien een naieve vraag hoor maar is het niet een beter idee om uit tezoeken waarom de server crashed en dat oplossen? tis namelijk niet echt normaal gedrag om 1x per 2 uur (ofzo) te crashen... hoe oud de server ook is

Ja, is altijd beter. Maar ik heb weinig tijd. moet vaak werken, en natuurlijk eraan sleutelen kost ook weer tijd. en tijd is geld.

Je reageert alleen op Ellasar.

Mijn suggestie nog gelezen? (zie vorige posting):
TASKKILL /F /IM "eco server.exe" /T

Tijs.

Bedankt allemaal en vooral tijs voor de goede hulp ik heb jou reactie ook gelezen tijs. ( of moet ik liever dnties typen? :d:evil: )

Mvg Martijn - vraag is opgelost.

Fijn dat het werkt nu. En of je dnties of Tijs gebruikt maakt mij niet uit! :D

Graag je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan