Bestaat er een betere spellingscontrole

• Onderwerp starter Onderwerp starter bram2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bram2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Ik gebruik al een tijdje OpenOffice.org, ben er redelijk tevreden van, maar heb toch 1 groot nadeel ontdekt ten opzichte van MS Word. De spellingcontrole controleert enkel op woorden en kijkt niet naar de gehele zin. Bv "ik wordt' is volgens hem correct geschreven

Bestaan er extensies voor de spellingcontrole die dit wel kunnen?

Wat jij zoekt is vergelijkbaar met de grammatica-controle in Word. Als je (openoffice "grammatica controle") intikt in Google, kom je er al gauw achter dat dit niet bestaat voor de Nederlandse versie van OpenOffice. Overigens is mijn ervaring met de grammatica-controle in Word niet al te best. Werkt alleen een beetje behoorlijk in eenvoudige zinnen. Worden de zinnen een beetje langer en complexer, dan komt Word er niet meer uit, en komt met het vrij belachelijke advies om kortere zinnen te gebruiken. Haha, dat maak ik zelf wel uit!

Men is wel druk doende een grammaticacontrôle te ontwikkelen. Een beta 2 versie is te downloaden op http://home.hccnet.nl/r.j.baars/ . De betaversie heet languagetool.

Begrijp wel goed dat een betaversie een testversie is. Dit betekent dat hij verre van compleet is en fouten kan bevatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan