• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestaat er een formule voor gegevensvalidatie volledige kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede middag,

In bijgevoegd bestandje staat een formule voor een gegevens validatie ter voorkoming van dubbele records. Door middel van de zogenaamde vulgreep heb ik deze door getrokken tot ik dacht A505. Aangezien er echter waarschijnlijk meer records komen in mijn vraag dus bestaat er een formule voor de volledige kolom, of is doortrekken de enige mogelijkheid.
In de kolom sorteren staat in formule om hierop te kunnen sorteren op 1997-2036951 in plaats van 97-2036951. Door middel van kopieren heb ik deze ook gekopieerd tot en 505, ook hier dezelfde vraag.
Verder staan er nog wat vraagjes die ik gaarne beantwoord zou willen zien op bestandje nog beter te maken.
Wie wil en kan mij hierbij helpen.

Met vriendelijk groeten en bij voorbaat dank

Math

Ik heb hier zitten te knutselen aan je bestand en misschien is dit ongeveer wat je bedoeld, alleen in de de groene vakjes mag je iets invullen.

Bijlagen

Niet helemaal helaas

Hoi JeanPaul,

De opzet is duidelijk, maar als je mijn bestand gebruikt zie je dat indien je in de duiventabel op een willekeurige duif in kolom A dubbelklikt er automatisch naar het werkblad Stamboom wordt gegaan en daar dan de stamboom van de desbetreffende duif zichtbaar wordt.

In ieder geval zou ik het sorteren door middel van de macro volgens mij kunnen gebruiken, ga dit zelf uittesten en bedankt daarvoor.
Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden.

Groetjes
Math

Mathijs, je vraag luidt: "Bestaat er een formule voor gegevensvalidatie volledige kolom."
Nee, niet een formule in de zin zoals je andere formules in Excel gebruikt (d.m.v. het invoeren van tekst in een cel).
Je kunt die validatie wel instellen met een macro, maar aangezien de validatie maar 1 keer ingesteld moet worden, levert het gebruik van een macro niet zo erg veel tijdwinst op in vergelijking met de methode die je al toegepast hebt (met de vulgreep). Mijn vraag is dan ook waarom je dat wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan