Bios wijzigen en terugzetten indien nodig
Als je BIOS flash mislukt, kan je je moederboard wel weggooien Dus dan kan je er ook niet meer bij met je hardeschijf of wat dan ook.
Dus als ik goed begrepen heb, zijn er 4 manieren (en waarschijnlijk nog anderen):
1e (tenzij je een dual/triple BIOS hebt,
een moederbord met ingebouwde dual/triple bios (betekent dit dat er kopieën zijn opgeslagen en als een flash mislukt op ene dat je nog de andere hebt? of kun je met de kopie die terugzetten op de eigenlijke bios, werkt het zo? Voor de triple, heb je dan 2 kopiën, wat is het nut hiervan?)
2e: MSI geval met USB flash wat eigenlijk niet kan falen,: Wat bedoel je hiermee, gaat het hier over de manier van bios wijzigen, dus via de flashmethode. Ik dacht dat dit op meeste nieuwe moederborden kan (MSI of niet)?
3e:EVGA/Foxconn systeem waarbij je je BIOS met de hand kan omzetten .
Gaat het hier over de jumpers manueel wijzigen dan terugzetten, dan wordt het originele BIOS terugGETOVERD??
4e: Er zijn wel programma's voor, maar dat moet je BIOS wel ondersteunen en volgens mij kan dat alleen bij gigabyte mobo's,
Gaat het hier om speciale programma's die werken op bepaalde soort BIOS (bv waar je naartoe kunt terugschrijven), en volgens u heeft enkel GIGABYTE dat? of begrijp ik het verkeerd (over dat soort BIOS)?
andere methoden:
of een ander systeem wat foolproof is)
dus er kunnen andere moederborden zijn (of andere soorten bioschips die dat ook kunnen?)
dus het komt er op neer dat het waarschijnlijk niet mogelijk is en gewoon geen zin heeft.
U hebt toch net verschillende manieren genoemd, waarom zou het dan waarschijnlijk niet mogelijk zijn? te duur??