...
private Grid myGrid = null;
public void createGrid(int horizontalSize, int verticalSize, int data[][]) {
myGrid = new Grid(horizontalSize, verticalSize);
myGrid.feedData(data);
}
public void paintComponent(Graphic g) {
.....
drawGrid(myGrid, g);
}
public void drawGrid(Grid grid) {
//om dit mooier te maken zou je een Vlak of Tile klasse kunnen maken en de waardes daarvan opvragen. Voor simpliciteit gebruik ik, in deze klasse gedefinieerde, maten (de tile klasse kan natuurlijk de maten en posities van de lijnen bevatten, dit kost hier minder rekenwerk).
int HORIZONTAL_SIZE_TILE = 10;
int VERTICAL_SIZE_TILE = 10;
for(int i=0; i < grid.getHorizontalSize(); i++) {
for(int i=0; i < grid.getVerticalSize(); i++) {
//ik weet de methode zo niet meer, ik ga uit van x1, y1, x2, y2
//de horizontale lijnen per vlak, de verticale lijnen werken op dezelfde manier.
g.drawLine(i*HORIZONTAL_SIZE_TILE, i*VERTICAL_SIZE_TILE, (i+1)*HORIZONTAL_SIZE_TILE, (i+1)*VERTICAL_SIZE_TILE);
...
}
}
}