Bestaat er een tegenhanger van mda voor Access 2013?

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Goede morgen,

Ik ben bezig met een upgrade van acces 2000 naar access 2013. De applicaties in access 2000 heb ik niet zelf geschreven en mijn voorganger maakt gebruik van mda's en refereert in de mdb's naar deze mda's. Ik neem aan dat van deze mda's ook mdb's bestaan en dat ik deze eerst moet upgraden naar access 2013? Ik heb al wel gezien (op het internet) dat er access aplicaties zijn met extensie accda. Is dit de tegenhanger van mda? Hoe maak ik van een accdb een accda? Refereer ik in de accdb's op dezelfde manier als in een mdb naar deze accda's?

Graag hoor ik van jullie.

Je kunt bijna overal wel Ja op antwoorden, dus dat is makkelijk :).
Wel jammer dat je met de upgrade nét tussen 2 goede versies inschiet (2010 of 2016) maar dat heb je waarschijnlijk niet zelf in de hand. Je kunt een accde trouwens ook prima koppelen aan een mdb backend, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Als er alleen tabellen in staan, dan is de vraag legitiem of je er veel mee opschiet als je de backend migreert naar accdb. Niet dat het kwaad kan...

Beste Octafish,

Bedankt voor de reactie. Inderdaad ik heb niet zelf in de hand naar welke access versie de upgrade moet gebeuren.

Weet jij ook hoe ik van een accdb een accda maak? Refereer ik in de accdb's op dezelfde manier als in een mdb naar deze accda's?

Via Publiceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan