Bestaat er misschien ook een funktie .row(x) naast .column(x)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vuurbok

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Beste mensen,

Een vraagje: bestaat er misschien ook een funktie .row(x) naast .column(x)? Ik zoek naar een VBA die ervoor zorgt dat alle records van een standaardtabel in één keer weergegeven worden in een continuerend werkformulier wanneer er een nieuwe groep aangemaakt wordt en die opgeslagen wordt in een aparte werktabel.

Normaal ben ik gewend dat als ik in een keuzevak één van de records kies, de gegevens van de andere kolommen weergegeven worden in de tekstvakken op een formulier. Zie hieronder:

Me.txt_A = Me.cbo_A.Column(1)
Me.txt_A = Me.cbo_A.Column(2)
Me.txt_A = Me.cbo_A.Column(4)
Me.txt_A = Me.cbo_A.Column(6)

:D

Je kunt de Rowsource van een keuzelijst in een recordset zetten, en daar doorheen lopen. Er is verder geen Row property.

Hoi OctaFish,

Bedankt voor je reaktie. Tijdens het doorploeteren van internet kwam ik deze artikel tegen die het meest bij de oplossing van mijn vraag ligt, maar ik weet niet hoe ik het beste deze VBA kan gebruiken wanneer ik de nieuwe gegevens ga aanmaken via continuerend formulier waarbij de standaardtabel (tbl_Standaard_Panel) altijd gebruikt wordt om alles automatisch aan te vullen in een continuerend formulier. Deze gegevens worden dan opgeslagen in een werktabel (tbl_Werk_Panel):

Code:
Private Sub Form_Load()
    Dim cnn As ADODB.Connection
    Dim rst As ADODB.Recordset

Set cnn = CurrentProject.Connection
    Set rst = New ADODB.Recordset

Dim strSQL As String
    strSQL = "SELECT * FROM tbl_Standaard_Panel"

rst.Open strSQL, cnn, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdText

Set Me.Form.Recordset = rst

End Sub

Beste OctaFish,

Sorry dat ik nogal onduidelijk was. Ik heb een voorbeeld van mijn database hier geüpload plus afbeelding. Weet je misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat bij het aanmaken van een nieuwe groep er ook gelijktijdig 9 records met daarin de gegevens van tbl_Panel (standaardtabel) toegevoegd worden in een continuerend formulier? Het moet toch mogelijk zijn in plaats één voor één toe te voegen? Deze nieuwe gegevens worden dan opgeslagen in tbl_Uitvulschema + tbl_Uitvulschema_Extra (werktabellen). :)

Bijlagen

• db1.rar
    db1.rar
    30 KB · Weergaven: 9
  • thghgh.jpg
    thghgh.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 37
Hoi OctaFish,

Misschien zit ik nu op een goede weg met de onderstaande VBA-funktie. Alleen kan ik de 9 geïmporteerde gegevens vanuit tbl_Panel niet eens veranderen, ook kan ik alle kolommen van "Lotnummer" niet eens aanvullen met mijn eigen gegevens. Zelfs worden deze geïmporteerde gegevens niet eens opgeslagen in zowel tbl_Uitvulschema als tbl_Uitvulschema_Extra. Weet je misschien hoe ik dat kan oplossen? :(

Code:
Private Sub Form_Load()
   Dim cn As ADODB.Connection
   Dim rs As ADODB.Recordset

'Use the ADO connection that Access uses
   Set cn = CurrentProject.AccessConnection

'Create an instance of the ADO Recordset class, and
   'set its properties
   Set rs = New ADODB.Recordset
   With rs
      Set .ActiveConnection = cn
      .Source = "SELECT * FROM tbl_Panel"
      .LockType = adLockOptimistic
      .CursorType = adOpenKeyset
      .Open
   End With

'Set the form's Recordset property to the ADO recordset
   Set Me.Recordset = rs

Set rs = Nothing
   Set cn = Nothing
End Sub

Bijlagen

Ik heb geen idee wat je aan het doen bent, en waarom. Je hebt een subformulier dat is gekoppeld aan de tabel [tbl_Uitvulschema]. De velden op het formulier zijn netjes gekoppeld aan de velden uit die tabel. Vervolgens gebruik je een procedure die het formulier bij het laden koppelt aan de tabel [tbl_Panel]. Hier zitten andere velden in; gevolg: foutmeldingen op het formulier. Wat wil je dus met je formulier? Je zult een keer een (liefst correcte) bron moeten kiezen...

Hoi OctaFish,

Volgens mij zat ik de hele tijd op een verkeerde spoor. Ik moet juist gebruik maken van een toevoegquery qry_Toevoegen_Aan_Uitvulschema om de standaardgegevens van tbl_Panel te kunnen kopiëren naar tbl_Uitvulschema. Dus als ik op een aangepaste button van frm_AAP druk, worden de standaardgegevens van tbl_Panel gekopieerd naar tbl_Uitvulschema. En dit werkt ook nog! Eindelijkt gelukt! Zie daarbij de bijlage db3. :D :D :D

Maar ik zit nu nog met één probleempje... Hoe zorg ik ervoor dat de Autonummering (zie op frm_AAP) die aangemaakt wordt via aangepaste button, ook getoond wordt in een qry_Toevoegen_Aan_Uitvulschema? :confused:

Bijlagen

Ik snap je vraag niet; een ID veld met autonummering kun je gewoon aan een andere tabel toevoegen, zolang je maar niet probeert om het aan een ander autonummer veld toe te voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan