Goeiemiddag allemaal,
Ik ben bezig met een datalogviewer in Excel, Ik open veschillende datalog bestanden
welke een identificatie met zich meedragen in de bestandsnaam. Deze bestandsnaam
word al weggeschreven naar mijn data log viewer in een cel.
Nu wil ik gedeeltes van die bestandsnaam in andere cellen krijgen, het liefst met een formule,
maar als er een macro voor nodig is mag het ook. De bestandsnaam in de cel bestaat altijd
uit hetzelfde aantal karakters , 12 inclusief de extensie en 8 zonder;
bijvoorbeeld 09042808.CSV
09042807.CSV
08042808.CSV
06042808.CSV
05042808.CSV
Deze naam staat bv in A1 en ik wil de vet gedrukte karakters respectievelijk in bv A2 en A3 krijgen, Ik heb het al gebropeerd met tekst naar kolommen, maar dat gaat fout omdat ik moet verwijzen naar de cel waar de bestandsnaam staat.
Ik hoop dat er een simpel trukje of macro voor is..
Groet, Wouter
Ik ben bezig met een datalogviewer in Excel, Ik open veschillende datalog bestanden
welke een identificatie met zich meedragen in de bestandsnaam. Deze bestandsnaam
word al weggeschreven naar mijn data log viewer in een cel.
Nu wil ik gedeeltes van die bestandsnaam in andere cellen krijgen, het liefst met een formule,
maar als er een macro voor nodig is mag het ook. De bestandsnaam in de cel bestaat altijd
uit hetzelfde aantal karakters , 12 inclusief de extensie en 8 zonder;
bijvoorbeeld 09042808.CSV
09042807.CSV
08042808.CSV
06042808.CSV
05042808.CSV
Deze naam staat bv in A1 en ik wil de vet gedrukte karakters respectievelijk in bv A2 en A3 krijgen, Ik heb het al gebropeerd met tekst naar kolommen, maar dat gaat fout omdat ik moet verwijzen naar de cel waar de bestandsnaam staat.
Ik hoop dat er een simpel trukje of macro voor is..
Groet, Wouter