Bestaat er software om pc om ..uur te laten starten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaansmit94

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Beste Helpmij's

Ik had een vraagje bestaat er gratis software om je pc bijvoorbeeld om 9.00uur te laten opstarten? (heb een internet server pc en wil die van 9.00 uur tot 21.00 uur automatisch laten draaien)

Nee, dit gaat niet werken. Een pc die uit is kan niet ingesteld worden dat hij aan gaat. Misschien wel vanuit stand-by, weet ik eigenlijk niet.

Met vriendelijke groet,
Bas

nee, ook dit gaat niet werken. Misschien een knex poppetje die elke ochtend om 9 uur tegen de aan-uit knop tikt?:P

Succes!

Je zou heel ingewikkeld met een tijdklok en een relais de aan/uit knop van je server-pc kunnen overbruggen. Er is volgens mij dan wel een klein schakelingetje nodig om ervoor te zorgen dat het relais maar kort bekrachtigd wordt (moment schakeling). Maar dan moet je niet hoeven inloggen op de server, de pc kan hiermee alleen aan gezet worden.

Blijft lastig om zonder stroom een computer op te starten ui z'n eigen...standby modus is geniaal...alles kan zo ongeveer uitstaan...

Misschien nuttige aanvulling: Ik gebruik mijn pda om mijn pc, waar m'n radiostation opdraait, aan te zetten. Deze radio pc (ook een servertje dus) gaat 's avonds ECHT uit en niet op stand-by. Met een wake-on-lan proggie start deze keurig op. Vervolgens log ik met VNC in op deze pc om de muziek te starten. Wel is het zo dat er op deze pc niet ingelogd hoeft te worden en dat de netwerkkaart en bios dus geschikt zijn voor wake-on-lan.

Nieuw voor me...wist niet dat het ging...maar daar zul je dan speciale eisen aan je hardware moeten hebben niet?

Erbicom: Je zou heel ingewikkeld met een tijdklok en een relais de aan/uit knop van je server-pc kunnen overbruggen. Er is volgens mij dan wel een klein schakelingetje nodig om ervoor te zorgen dat het relais maar kort bekrachtigd wordt (moment schakeling). Maar dan moet je niet hoeven inloggen op de server, de pc kan hiermee alleen aan gezet worden.

ga dat wel proberen ben besthandig met electronica en schakelingen maar dacht dat je mischien vanuit slaapstand wel via de bios kan istellen dat hij om 9.00 uur weer aan gaat ofzo. (gaat alleen om aan niet om uit) maar iemand nog een ander idee?

Hoi...:)

Bij de meeste pc's kun je gewoon in de BIOS via Power Management je pc automatisch laten opstarten op de gewenste ingestelde tijd.

Je kunt zelfs ook nog regelen dat dan automatisch een leuk muziekje wordt gestart..:)

Je kunt ook regelen dat ie weer automatisch uit gaat op jouw gewenste tijd.

Ga naar de Help en typ bij Zoeken : AT

Succes,

ED

Graag gedaan en als je er helemaal uit bent klik je dan rechtsonder even op
"Vraag is opgelost "

Succes , Ed..:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan