Bestaat er verlengsnoer voor interne powerkabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, die een eigen koeling heeft en daarvoor een powerkabeltje nodig heeft. Ik heb nog maar één interne powerkabel, maar die levert ook (via een heel klein plugje) stroom aan de flopdrive (die ik nog wel eens nodig heb) en de afstand tussen videokaart en flopdrive is te groot. Kan ik die grote plug (zie afbeelding) ook verlengen met een verlengsnoertje?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Bijlagen

• power.jpg
    power.jpg
    1,7 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet vermeld hoeveel centimeter je nu tekort komt met de huidige aansluiting.

Kijk je (bijv.) hier, dan zie je dat je met de "Interne voedingskabel 5,25 inch male - 2x 5,25 inch female" splitter zo'n 20 cm extra lengte krijgt op je voedingskabel. Zou je 40 centimeter extra lengte nodig hebben, dan kun je natuurlijk 2 van deze splitters in serie aan elkaar koppelen etc.

Overigens hebben de meeste fatsoenlijke computerwinkels dergelijke splitters ook in huis, dus je bent zeker niet verplicht het bij kabeltje.com of andere webwinkels te bestellen.

Er zullen ook wel aparte verlengkabels zijn, maar ik ken zo snel geen (web-)winkels die die hebben. Zoals gezegd kun je met het in serie schakelen van meerdere splitters altijd een verlengkabel maken die zo lang is al je nodig hebt.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,
Bedankt. Ik heb een 'splitter' gekocht in de computerwinkel voor 2,50 en het probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan