• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestaat er zoiets als 'hoofd sheet' ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Hoi!

Even uitleggen: ik heb een planning in excel, waarvan bepaalde kolommen voor 2 verschillende partijen (drukkerij onder andere) van belang zijn. Nu kopieer ik steeds de eerste sheet met de hele planning 2x. Een sheet voor partij 1 en een sheet voor partij 2. In ieder sheet verberg ik dan ik dan kolommen die niet interessant zijn. (In de planning zitten allemaal data berekeningen (datums). Het sheet met de verborgen kolommen e-mail ik dan naar die partij, zodat die zijn deadlines overzichtelijk in de gaten kan houden.

Nu is het zo dat als er een verandering is in de planning, ik alles weer opnieuw moet doen (kopiëren van het sheet en weer kolommen verbergen per sheet), omdat ik het nog omslachtiger vind om de veranderingen in 3 sheets te moeten aanbrengen en ik ben bang dat ik dan net weer in 1 van die sheets vergeet de verandering aan te brengen. Daarom werk ik altijd vanuit dat ene 'hoofdsheet'.

Is er een mogelijkheid dat ik altijd vanuit het eerste sheet kan werken, en dat die wijzigingen dan automatisch ook worden doorgevoerd naar sheet 2 en sheet 3 (waarin dus verschillende kolommen verborgen staan?)

Groetjes,
Yvonne

Een klein XLS voorbeeldje zonder gevoelige informatie zegt meer dan 1000 woorden en doet wonderen.

@Willem,

Ik wil ook wel zo'n xls-bestand dat wonderen verricht :D:D

voorbeeldje

Hoi, hier is het voorbeeldje.
Het gaat er dus puur om dat sheet 1 alle info bevat en sheet 2 wat kolommen verborgen staan.

Als ik in sheet 1 iets verander, zou ik graag willen dat dat automatisch ook in sheet 2 veranderd, maar of dat kan... ????

Het is minimaal wat ik verborgen heb, maar even om een ideetje te geven.
Vervolgens doe ik dit ook met sheet 3 (dat wordt ook een kopie van sheet 1) en die is dan weer voor de drukker bijvoorbeeld.

Groetjes,
Yvonne

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als alle sheets exact dezelfde inhoud hebben kun je toch 'gewoon' een rechtstreekse verwijzing doen?

bv
Cel E8 in blad 'info totaal' zet je de datum.
Cel E8 in blad 'info voor mij' zet je dan:
Code:
='INFO totaal'!E8
Eventueel nog een foutafhandeling daarbij :
Code:
=IF('INFO totaal'!E8="";"";'INFO totaal'!E8)
En zo voor alle cellen.

gelukt

Het werkt!
En zonder foutmeldingen gelukkig.

Groetjes,
Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan