Bestand aanmaken na encrypten C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
De harde schijf is encrypted. Ik vraag mij af of bij aanmaken nieuwe documenten en opslaan, deze ook al encrypted zijn of moet je dan weer opnieuwe de c schijf encrypten?

Ligt eraan wat je gebruikt voor encryptie? in het geval van bitlocker is en blijft alles encrypted

Gebruik diskcryptor. Ik vroeg mij af, omdat het encrypten nogal een tijd duurde, of je nieuwe bestanden niet ook moet encrypten.

Is het niet gewoon zo dat bij een schijf encryptie .... je inhoud als 1 container moet zien die in zijn geheel naar buiten toe als encrypted werkt..
Ben je eenmaal zelf opgestart van die schijf heb je als werkende niks met die encryptie te maken..
Stel je maakt een nieuw Word bestand.... die komt in die container die vanaf buiten gezien encrypted is, maar het Word bestand zelf wordt toch niet nog een keer apart encrypted? Lijkt me niet logisch...

Je hebt gelijk over de container, maar elk bestand wordt wel degelijk opnieuw ge-encrypt. Na de eerste encrypty wordt bij disk-encryptie de real-time encryptie gedaan door de software

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan