Bestand ASMS op CD-rom met Windows XP professional service pack 2 is nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2013
Hallo!

Ik heb een probleempje. Ik probeer Windows opnieuw op mijn oude PC te installeren maar bij de installatie krijg ik de melding: "Bestand ASMS op CD-rom met Windows XP professional service pack 2 is nodig" en "Typ het pad naar het bestand en druk op OK". De schijf met Windows XP zit erin en toch krijg ik deze melding. Iemand enig idee wat te doen? als ik de PC opnieuw opstart begint hij iedere keer weer met de setup.

Ik heb de schijf ook in een andere computer gehangen en daar krijg ik de melding: "Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om problemen te voorkomen". En geeft verder nog een stopcode. Dit laatste is overigens denk ik niet zo van belang, het gaat vooral om het eerste dat hij het bestand niet vindt en de installatie dus niet door kan.

Als ik een dvd in mijn computer wil doen om mijn gehele harde schijf te wissen, om vervolgens de installatie nogmaals te proberen, pakt hij deze schijf niet. Eerst stond het booten van de cd achter het booten van de harddisk, maar dit heb ik nu omgedraaid. Hij pakt de cd echter niet! Ook niet wanneer ik andere cd's met andere programma's gebruik.

Iemand enig idee hoe ik de installatie van Windows kan vervolgen en/of hoe ik er voor kan zorgen dat mijn computer de dvd's leest en het schijfstation vindt.

Ik heb mijn probleem ook al eerder op een ander forum gepost, misschien geeft dat jullie een beter beeld van wat ik precies bedoel.
http://pchelper.nl/showthread.php?t=58286&p=440876#post440876

En geeft verder nog een stopcode. Dit laatste is overigens denk ik niet zo van belang

Dat is een misvatting.
Foutcodes zijn ALTIJD van belang.

IMAG1726.jpg
Ik heb echter nu de schijf weer in de andere pc zitten waar ik dit probleem niet heb. Het lukt me echter nog niet Windows te installeren.

Laatst bewerkt:
Stopcode 7B betekent dat de opstartschijf niet benaderd kan worden. Inaccessable Boot Device.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Ik heb overigens ook met Kroll Ontrack Eraser de schijf leeg proberen te maken, maar kreeg de melding "The erasure request was declined due to lack of licenses". wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Inaccessable Boot Device betekend dat hij de schijf waarvan moet worden opgestart niet kan benaderen.
"The erasure request was declined due to lack of licenses" Vrij vertaald zegt dat dat er geen licentie is om de opgegeven opdracht uit te voeren.

Dat van de licentie is wel gek aangezien het programmaatje het wel op een andere pc bij mij doet.
Heb je misschien een idee hoe ik de schijf toch leeg kan maken en/of windows erop te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan