• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Bestand automatisch op tijdstip opslaan.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Budel

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Berichten
80
Beste,

Is het mogelijk om een bestand automatisch op te laten slaan als PDF op een vast gestelde tijdstip ( bv 00:00 uur )
heb een test bestandje toegevoegd waarin mij gelukt is om op te slaan als PDF maar nog niet op tijd.
Wie kan mij helpen om de stappen uit het bestand automatisch uit te laten voeren op vaste tijdstip.
Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • testopslaan.xlsb
    22,4 KB · Weergaven: 6
Als je een macro op een bepaalde tijd wilt laten uitvoeren, dan moet dat bestand op zijn minst open staan. Wil je dat hij om 00:00 wordt uitgevoerd, dan moet je dus a) de computer aan hebben staan, en b) het Excel bestand geopend.
Of dat handig is, mag je zelf bepalen :).
Wat ik dan zou doen, is een Scheduled Task maken die het bestand opent en de macro uitvoert. Dat vereist dan uiteraard in ieder geval een computer die aan staat. Maar het Excel bestand kun je dan automatiseren. Wat daar het nut van is, dat is dan weer geheel voor jou. Want ik zie eerlijk gezegd de noodzaak niet.
 
Experimenteer hier maar eens mee:
Code:
Sub Test()
    Dim ScheduledTime As Double
    ScheduledTime = Now() + TimeSerial(0, 0, 10)
    Application.OnTime ScheduledTime, "Boodschap"
End Sub

Sub Boodschap()
    MsgBox "De tien seconden zijn voorbij."
End Sub
Geef ScheduledTime de gewenste waarde en vervang "Boodschap" door de naam van jouw Sub ("Knop1_Klikken"). De Sub Test kun je starten bij het openen van je document.
 
Beste,
Dank voor de snelle reactie.
Ik ben inderdaad wat onduidelijk geweest. computer en bestand blijft continu aan staan.
Ook krijg ik het bovenste van AHulpje niet werkende.
Opzet is dat om 0:00 uur automatisch een copy van het bestand word opgeslagen als PDF en blad weer leeg maakt voor de volgende dag.
wie kan mij daarmee helpen.
 
Werkt bij mij prima.
Om te testen: Plaats in cel A1 het gewenste tijdstip, sla het document op en open het weer, wacht tot het tijdstip is aangebroken.
Vervang daarna in de code
Code:
    ScheduledTime = Range("A1")
door
Code:
    ScheduledTime = TimeSerial(24, 0, 0)
Vergeet niet om daarna het document op te slaan en opnieuw te openen.
N.B. Als het document reeds bestaat in de opslaglocatie dan blijft jouw msgbox open staan tot het einde der tijden.
 

Bijlagen

  • testopslaan AH.xlsb
    22,4 KB · Weergaven: 7
Beste AHulpje,
Bedankt voor je hulp, dit was waar ik naar aan het zoeken was.
Nu kan ik verder om het originele bestand in orde te maken.
zal het bestand ook afmelden als opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan