bestand beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renate

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Berichten
84
een vriend van mij(zonder internet) wil graag een bestand beveiligen zodat niemand erin kan komen.
Kan dit?
Hij had eerst een password om in de pc te komen, maar die omzeil je door gewoon op escape te drukken;dan gaat de pc gewoon verder zonder password.

Wie weet iets?

groeten
renate
 
Als je een wachtwoord in de BIOS invoerd, kun je de hele pc beveiligen.
Dan kan er niemand bij het bestand komen tenzij je de batterij van het moederbord haalt.

Groeten Oossie
 
Met winzip en/of winrar kun je bestanden comprimeren en er gelijk een password op zetten, deze zijn echter zonder al te veel moeite te kraken.

Er is wel software voor te krijgen, maar deze is niet gratis. pgp is een geschikt pakket.
 
bedankt voor jullie antwoorden.

Oossie, het klinkt makkelijk, maar hoe kom je in de BIOS?

De Jean>ik zag dat dit programma geld kost; liever heb ik een gratis oplossing.
maar bedankt


groeten
renate
 
BIOS is een hele zwakke beveiliging, batterij een paar seconden loshalen of via een tooltje het password veranderen, beide zo gebeurd.
 
Daar heb je gelijk in Tibor, maar beter iets dan niets.....

het ligt een beetje aan het merk van je moederbord, maar met F2 of F10 of DEL indrukken maak je een goede kans om in het BIOS te komen.

Groeten Oossie
 
Volgens mij kun je ook gewoon een encryptie programmatje downloaden en dat dan bij hem op de computer zetten. Kun je gewoon makkelijk bestanden beveiligen zonder in het bios te gaan prutsen. Ik heb zelf wel eens voor de gein dit programmatje gedownload: fcrypt32, werkt simpel, gewoon een bestand uitzoeken, wachtwoord invullen en daarna op encrypt (of zoiets) drukken. Dit programmatje heet fcrypt32 en je kunt het hier downloaden:
http://sac-ftp.gratex.sk/security10.html

Is een gratis programma en werkt goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan