• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand bewaren/opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
hallo

ik zit met een denkwijze
het gegevensbestand waarin staat wie waar wanneer werkt wordt dagelijks bijgewerkt en opgeslagen met de naam "Gegevens invoer.xls". Nu wordt van deze gegevens in dezelfde spreadsheet een overzicht gemaakt en opgeslagen als "overzicht.html"

nu zit hier de bottleneck. zodra het bestand is opgeslagen als html en men past toch nog wat aan dan staan deze gegevens niet in het bestand "gegevens invoer". En dus de volgende dag niet zichtbaar

hoe is dit op te lossen zonder de gebruiker te veel te belasten met meerdere keren opslaan van het bestand?

wilbert

Hmmm, dat is lastig.

Je zou (inderdaad, ZOU) het HTML bestand 2 keer kunnen opslaan. En vervolgens bij het openen de volgende keer van het Excel bestand nagaan of beide HTML files nog identiek zijn. Indien neen, geef een gil.

In essentie zijn de HTML files gewoon tekstbestanden, dus die vergelijken is wel mogelijk.

Hier is je denkwijze :p:thumb:

Succes ermee.

Wigi

dank voor antwoord
maar ik bedoel dat 1 bestand met html en met xls wordt opgeslagen
html om te bekijken door ander collega's en xls om in te werken

maar ik denk dat het toch 2 keer opslaan word

Ik begrijp de vraag niet helemaal

zodra het bestand is opgeslagen als html en men past toch nog wat aan dan staan deze gegevens niet in het bestand "gegevens invoer". En dus de volgende dag niet zichtbaar

Men kan het html bestand dus bewerken, is hier mijn conclusie

html om te bekijken door ander collega's en xls om in te werken

En hier zeg je dat het html bestand enkel is om te bekijken.
Dat zijn tegenstrijdigheden, leg dus nog eens duidelijk ook wat de situatie is, misschien komt er toch nog een elegante oplossing uit.

Alternatief is de data in Access zetten, dan kun je het middels asp opvragen en heb je altijd de 'live' data. Maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de rest van de data in de spreadsheet.
Tenslotte zou het volgens mij nog mogelijk moeten zijn om de data uit Excel te halen middels odbc en dan in een asp pagina lezen, maar ik moet toegeven dat ik hier geen ervaring mee heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan