Bestand bijvoegen/openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kazakka

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Hallo,

Weet iemand misschien hoe je in Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition een bestand bij je programma kan toevoegen, zodat hij ook bij het Publishen erbij zit en ook geopend kan worden met een klik op een button in het programma?

Ik heb geprobeerd om via My Project, en dan de tap: Resourses, een bestand (bijvoorbeeld een .txt bestand) te plaatsen wat ook lukte, alleen hoe moet ik dat .txt bestand dan openen?
Het is de bedoeling dat het .txt bestand (geïntegreerd) in de appilicatie zit en geopend kan worden met een klik om een button.

Dus zoiets;
--------------------code------------------------
Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
My.Resources.test.Show()
End Sub
End Class
--------------------code------------------------
Bovenstaande code werkt niet goed.
Hopelijk is het een beetje duidelijk,

Bij voorbaat dank:)

Laatst bewerkt:
google:

PictureBox1.Image = My.Resources.<Name_of_res_file>.<Name_of_image_resource>
(is voor een image, maar zoiets zou ook moeten werken met een textbestand)

edit:
http://www.msdner.com/dev-archive/144/35-159-1447919.shtm

Allereerst, bedankt voor je reactie!

Ik heb je code even geprobeerd, maar het is de bedoeling dat hij gewoon buiten het programma opent.
De button moet eigenlijk als een soort snelkoppeling naar het txt bestand in Resources functioneren. Dus dat het txt bestand word geopend buiten het programma, terwijl het txt bestand in het programma geïntegreerd zit.

Ik heb ook even geprobeerd met deze code:
Code:
Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Me.Show(My.Resources.test)
    End Sub
End Class

Als ik op de button klik komt de melding: Kan een object van het type System.String niet converteren naar het type System.Windows.Forms.IWin32Window.:confused:

Laatst bewerkt:
Code:
Public Class Form1

Me.Show(My.Resources.test)
    End Sub
End Class

Als ik op de button klik komt de melding: Kan een object van het type System.String niet converteren naar het type System.Windows.Forms.IWin32Window.:confused:

Je behandelt de resource nu als een form en dat is het niet. Kijk eens naar het Shell() commando, dat zal je wellicht verder helpen.

Je behandelt de resource nu als een form en dat is het niet. Kijk eens naar het Shell() commando, dat zal je wellicht verder helpen.

Bedankt voor reactie,

Dus dan krijg je zoiets als
Code:
Public Class Form1

Shell(My.Resources.test)
    End Sub
End Class

Alleen die code werkt niet. Hoe moet ik die code dan precies typen?:o

Moeten er ook instellingen in VB2005 verandert worden van het .txt bestand zoals;
Build Action?
Copy to Output Directory?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Alleen die code werkt niet. Hoe moet ik die code dan precies typen?

Je zou de resource dan eerst weer op moeten slaan. Wellicht moet je even duidelijk zeggen wat je nu wilt laten zien. Als het inderdaad alleen maar om een tekst bestand gaat zou je bv kunnen volstaan met:
Code:
        Dim strText As String = My.Resources.out
        MsgBox(strText)
        'je kunt natuurlijk ook een form met textbox gebruiken
    End Sub

Moeten er ook instellingen in VB2005 verandert worden van het .txt bestand zoals;
Build Action?
The BuildAction Property (Visual Basic and C# ProjectItem Object) property indicates what Visual Studio does with a file when a build is executed. BuildAction can have one of several values:

None - The file is not included in the project output group and is not compiled in the build process. An example is a text file that contains documentation, such as a Readme file.

Compile - The file is compiled into the build output. This setting is used for code files.

Content - The file is not compiled, but is included in the Content output group. For example, this setting is the default value for an .htm or other kind of Web file.

Embedded Resource - This file is embedded in the main project build output as a DLL or executable. It is typically used for resource files.

Copy to Output Directory?
CopyToOutputDirectory Property
This property specifies the conditions under which the selected source file will be copied to the output directory. Select Do not copy if the file is never to be copied to the output directory; Copy always if the file is always to be copied to the output directory; or Copy if newer if the file is to be copied only when it is newer than an existing file of the same name in the output directory.

Je zou de resource dan eerst weer op moeten slaan. Wellicht moet je even duidelijk zeggen wat je nu wilt laten zien. Als het inderdaad alleen maar om een tekst bestand gaat zou je bv kunnen volstaan met:
Code:
        Dim strText As String = My.Resources.out
        MsgBox(strText)
        'je kunt natuurlijk ook een form met textbox gebruiken
    End Sub

Bedankt voor de informatie;)

De code werkt goed, alleen moet hij gewoon in kladblok geopend worden. Dus niet in een form.
De code moet ook bijvoorbeeld met een .exe bestand werken, zodat de .exe word opgestart.
Of bijvoorbeeld een .doc bestand. Dat hij hem dan opent in Word. (moet wel MSOffice Word geïnstalleerd zijn)

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
De enige opties die ik dan zie zijn:
- file gewoon los meeleveren, ipv in resource, of
- vanuit resource binair opslaan
en dan vervolgens
- in register zoeken welke applicatie bij extensie hoort (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts)
- opstarten applicatie, met bestandsnaam als parameter middels
Shell(strAppName & " " & strFileName)

De enige opties die ik dan zie zijn:
- file gewoon los meeleveren, ipv in resource, of
en dan vervolgens
- in register zoeken welke applicatie bij extensie hoort (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts)

Bedankt again:thumb:

Dan kies ik de door jouw voorgestelde optie; file gewoon los meeleveren, ipv in resource.
Of als je de code weet voor;
----------------------------------------------------------------------------
en dan vervolgens
----------------------------------------------------------------------------
want ik zou niet weten hoe dat in code eruit gaat zien.

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan