bestand coderen, decoderen en PSD??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Berichten
69
Goedemorgen,

Waarschijnlijk is dit een héél domme vraag, maar wil toch graag in eenvoudige taal :eek: weten wat nu precies een bestand coderen en decoderen is, er staan nml, tegenstrijdige antwoorden op "het net" ook zou ik graag willen weten wat PSD is en wanneer gebruik je dit soort zaken?

Alvast bedankt :D

Groetjes Edith
 
Waarschijnlijk is dit een héél domme vraag, maar wil toch graag in eenvoudige taal :eek: weten wat nu precies een bestand coderen en decoderen is, er staan nml, tegenstrijdige antwoorden op "het net" ook zou ik graag willen weten wat PSD is en wanneer gebruik je dit soort zaken?

Bedoel je het coderen en decoderen in het algemeen, of bij bepaalde software? Coderen kan veel betekenissen hebben.

Heb je het bij PSD over een bestand met de extensie .psd? Dat staat voor PhotoShop Document en is dus een photoshop afbeelding.
 
Bedoel je het coderen en decoderen in het algemeen, of bij bepaalde software? Coderen kan veel betekenissen hebben.

Heb je het bij PSD over een bestand met de extensie .psd? Dat staat voor PhotoShop Document en is dus een photoshop afbeelding.

Hoi Jelly,

Het staat bij mijn mappen muziek, afbeeldingen enz, daar staat dus rechts boven coderen of decoderen, daarnaast staat op PSD open of sluiten.

Nu had ik op een site gelezen dat het coderen betekende dat niemand anders het kon lezen (vergrendelen dus), maar op een andere site stond weer dat het bestand "verkleind" werd,..........sorry voor de waarschijnlijk verkeerde termen die ik hier gebruik :confused:

Groetjes,
Edith
 
Hoi,

Verkeerde termen is niet erg hoor ;)
Kan je daar een screenshot van geven? (Screenshot: laat op je beeldscherm het betreffende beeld zien met die tekst, druk op de knop Prnt Scrn en ga naar het programma Paint. Kies daar voor bewerken > plakken. Sla het plaatje op als een gif-bestand en voeg het bij je post als bijlage...)

Je ziet het dus in verkenner? Welk besturingssysteem heb je?
 
Hoi,

Verkeerde termen is niet erg hoor ;)
Kan je daar een screenshot van geven? (Screenshot: laat op je beeldscherm het betreffende beeld zien met die tekst, druk op de knop Prnt Scrn en ga naar het programma Paint. Kies daar voor bewerken > plakken. Sla het plaatje op als een gif-bestand en voeg het bij je post als bijlage...)

Je ziet het dus in verkenner? Welk besturingssysteem heb je?


Hoi Jelly,

Nee ik zie het niet in verkenner, ik zie het wanneer ik de map open met muziek ed. Het is ook geen melding die ik krijg maar de mogelijheid om het aan te klikken en daar dan "iets" mee te doen........maar wat haha
Ik heb Vista ( als je dat tenminste bedoeld met besturingsstysteem)

Zal zo eens proberen of ik dat kan doen een screen print maken :rolleyes:

Groetjes,
Edith
 
Hoi,

Ben ik nog even geloof dat het gelukt is een screen print te maken :)
komt hij.....

[smallIMG]http://i12.tinypic.com/72hnm84.gif[/smallIMG]


groetjes,
Edith
 
Laatst bewerkt:
Hoi weer,

Dat scherm waar je alle bestanden enz in kunt bekijken, is verkenner :)

Met besturingssysteem bedoelde ik inderdaad die Vista.

Het lijkt er sterk op dat dat functies zijn in Vista waarmee je als het ware je bestand kunt beveiligen door er "een slot op te zetten". Vandaar dat icoontje van een slot. Ik denk als dat doet bij een bestand (je kunt het zelf uitproberen op een kopie van een foto o.i.d.) hij om een wachtwoord of zo vraagt, zodat iemand anders dat bestand niet kan openen. Als je het toch wil openen, moet je dan op Bestand decoderen klikken, en met het juiste wachtwoord kan je hem dan openen.

Wat PSD openen/sluiten inhoudt, weet ik ook niet.

PS: (offtopic) Je kunt in je post met de afbeelding even op Aanpassen klikken, dan zie je voor de afbeelding het woord
. Die kun je even veranderen in [SMALLIMG] en daarna [/smallimg*], (zonder het sterretje) dan blijft de pagina wat overzichtelijker :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi weer,

Dat scherm waar je alle bestanden enz in kunt bekijken, is verkenner :)

Met besturingssysteem bedoelde ik inderdaad die Vista.

Het lijkt er sterk op dat dat functies zijn in Vista waarmee je als het ware je bestand kunt beveiligen door er "een slot op te zetten". Vandaar dat icoontje van een slot. Ik denk als dat doet bij een bestand (je kunt het zelf uitproberen op een kopie van een foto o.i.d.) hij om een wachtwoord of zo vraagt, zodat iemand anders dat bestand niet kan openen. Als je het toch wil openen, moet je dan op Bestand decoderen klikken, en met het juiste wachtwoord kan je hem dan openen.

Wat PSD openen/sluiten inhoudt, weet ik ook niet.

PS: (offtopic) Je kunt in je post met de afbeelding even op Aanpassen klikken, dan zie je voor de afbeelding het woord
. Die kun je even veranderen in [SMALLIMG] en daarna [/smallimg*], (zonder het sterretje) dan blijft de pagina wat overzichtelijker :thumb:


Hoi :D

Het klopt je kan het bestand vergrendelen, idd met een wacht woord, verder heb ik ook even psd aangeklikt, en daar staat:
persoonlijke beveiligings schijf ( psd) dit is een prog. van acer data security Mangement.

In ieder geval erg bedankt voor je hulp :thumb:

groetjes,
Edith.
 
Hoi :D

Het klopt je kan het bestand vergrendelen, idd met een wacht woord, verder heb ik ook even psd aangeklikt, en daar staat:
persoonlijke beveiligings schijf ( psd) dit is een prog. van acer data security Mangement.

In ieder geval erg bedankt voor je hulp :thumb:

groetjes,
Edith.

Hoi,

Dan had ik dat goed geraden... :)
Die PSD is dus gewoon een aanhangsel van standaard Acer software die bij de pc/laptop geleverd wordt. Blijkbaar (een stukje van) een harde schijf die goed bewaakt wordt, die je kunt benaderen met die knop. Het lijkt me niet echt een nodige/nuttige optie.

Graag gedaan!
 
Hoi,

Dan had ik dat goed geraden... :)
Die PSD is dus gewoon een aanhangsel van standaard Acer software die bij de pc/laptop geleverd wordt. Blijkbaar (een stukje van) een harde schijf die goed bewaakt wordt, die je kunt benaderen met die knop. Het lijkt me niet echt een nodige/nuttige optie.

Graag gedaan!

Hoi,

Nee ben ook niet van plan hem te gebruiken, stel dat ik ( ik ken mezelf ) ineens dat ww kwijt ben dan kan ik nergens meer bij hihihihi.

Ik zal het topic op opgelost zetten.

fijne zondag nog :thumb:

groetjes,
Edith
 
Ik zal het topic op opgelost zetten.

fijne zondag nog :thumb:

groetjes,
Edith

Top!
En... je bent niet de enige die per ongeluk dat soort dingen doet (hier zit er nog een ;) haha)

Fijn weekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan