bestand compressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

stealhtfire

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
ik heb ongeveer 3 jaar geleden een bestand van 20 MB gehad en het was weergeven als .rar
hij zei toen voor de grap kijk wat eruit komt , ik uitpakken , komt een bestand uit van 6 GB

hoe is dit mogelijk?
ik weet dat het dus kan maar hoe, ik heb overigens zelf het bestand niet meer

all deze programma's ken ik al
en ze komen niet in in de buurt van de zelfde resultaten
ik zoek het programma dat wel die resultaten heeft

ik zoek het programma dat wel die resultaten heeft

Nou snap ik het niet meer.
Als een file wil comprimeren dan gebruik je Winzip of Winrar. En voor de omgekeerde weg ook. Wat is nou de vraag?

Ron

Waarschijnlijk met welk programma ze een bestand van 6GB naar 20MB kunnen comprimeren.

Waarschijnlijk met welk programma ze een bestand van 6GB naar 20MB kunnen comprimeren.

inderdaad , ik heb al iets van 30 programa's geprobeerd maar kwamen alemaal niet eens dicht in de buurt van deze resultaten die ik zoek

Hoe ver je kunt comprimeren hangt helemaal af van de inhoud van het document. Een simpele manier van compressie is om bijvoorbeeld een stukje tekst als dit "aaaaaaaa" te comprimeren naar "8a". Van 8 karakters naar 2. Voor echte compressie is iets meer nodig maar dit is de basis. En met slimmigheden kom je nog veel verder.

Maar de basis is dus wel dat bitcombinaties die er gelijk uitzien. En hierdoor laten bijvoorbeeld Word en vooral Excel documenten zich erg goed comprimeren. Plaatjes laten zich nauwelijks comprimeren. Van 6000 Mb naar 20 Mb geeft dus eigenlijk ook aan dat die 6Gb file een "lege" file was.

Ron

Hoe ver je kunt comprimeren hangt helemaal af van de inhoud van het document. Een simpele manier van compressie is om bijvoorbeeld een stukje tekst als dit "aaaaaaaa" te comprimeren naar "8a". Van 8 karakters naar 2. Voor echte compressie is iets meer nodig maar dit is de basis. En met slimmigheden kom je nog veel verder.

Maar de basis is dus wel dat bitcombinaties die er gelijk uitzien. En hierdoor laten bijvoorbeeld Word en vooral Excel documenten zich erg goed comprimeren. Plaatjes laten zich nauwelijks comprimeren. Van 6000 Mb naar 20 Mb geeft dus eigenlijk ook aan dat die 6Gb file een "lege" file was.

Ron

ik ben voornamelijk iets voor video betsanden aan het zoeken
maar aangezien videobestanden zelf al een compressie zijn wordt het denk ik erg lastig

en dat bestand van gb was trouwens niet echt leeg , de setup die eruit kwam van sims 2werkte wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan