Bestand doorsturen voor goedkeuring

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuilman

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Hallo iedereen,

Ik wil graag een excel bestand doorsturen.
nu heb ik al wel een button die er voor zorgt dat het bestand gestuurd word via outlook naar het mail adres in cel A1.
Dit heb ik gemaakt voor een bestellijst kleine kantoor artikelen.
nu ben ik bezig met een bestellijst grote kantoor artikelen, maar hier moet dus een goedkeuring op komen door de leiding gevende voor dit besteld kan worden.

dus nu is mijn vraag hoe kan ik het zo doen dat het formulier naar de leiding gevende word gestuurd en dan door naar de persoon die het moet bestellen en dat die kan zien dat het goed gekeurd is ( het liefst dat de goedkeuring pas komt nadat het formulier verzonden is dus dat alleen de leidinggevende deze kan toekennen).

Dit is nog niet de compleete vraag ik wil hem dan nog uitbreiden maar ik wil graag eerst weten is dit mogelijk? zoja is dit moeilijk te schrijven ? aangezien ik nog maar net een week bezig ben met VBA.
als dit wel mogelijk is dan ga ik alles eens verder uitzoeken.

Vriendelijke groet,

E.Kuilman

Hallo kuilman,

Je zou eventueel een bestand kunnen schrijven dat altijd eerst naar de leidinggevende gestuurd wordt.
En dat de leidinggevende hier akkoord opgeeft en hem doorstuurd naar degene die het moet bestellen.

Misschien een beetje omslachtig omschreven, is dit iets wat je zoekt??

Je zou dan in cel A1 de email adres van jou leidinggevende zetten of in de background (in de code) zodat je dmv een buton direct doorstuurd.

Hoor het wel!

Hallo ZZ1,

Nee dit is niet helemaal wat ik zoek.
want er zijn verschillende afdelingen die producten kunnen bestellen en elke afdeling heeft zijn eigen leiding gevende.
dus wat straks moet gebeuren is dat ik radio buttons moet maken met hun locatie en afdeling ( er zijn 6 locaties ) en aan elk radio button een mail adres moet gaan koppelen.

maar ik wil dat de leidinggevende zo min mogelijk last hebben van de diverse aanvragen.
dus als ze op de knop akkoord drukken dat de mail naar de facilitair manager gaat die op zijn beurt ook een akkoord geeft ( dit is maar 1 manager dus alles moet langs hem) en dat na zijn akkoord de mail naar het facilitair meldpunt gaat en dat die kan zien dat door alle 2 een akkoord is gegeven en dan mag het besteld worden.

dus het is nogal een heel systeem wat ik in gedachten heb.
maar ik weet niet of het zover gaat met VBA.

vandaar eerst maar eens uitzoeken of dit allemaal kan.

Vriendelijke groet,

Kuilman

Hallo kuilman,

Het is allemaal mogelijk in VBA.

Je zou dus 7 verschillende radiobuttons op je form krijgen.
Als elk radiobutton hangt een email adres. En als je de radiobutton selecteert zou het email adres naar A1 moeten zetten.

Heb je eventueel ook een voorbeeldbestandje (waar geen vertrouwelijke info in staat) zodat we er wat kunnen aan kunnen veranderen.

Hoor het wel!

ik heb wel een bestandje maar daar heb ik nog geen radio buttons inzitten.
ik zal vanavond of morgen even een bestand in elkaar zetten en zal ik hier even posten.

maar het gaat er om dat elke locatie 6 stuks ongeveer 5 afdelingen hebben.
dus ook 5 leidinggevende

als je dat optelt zijn het dus
30 radio buttons nu is dit onover zichtelijk en ik zat er aan te denken om eerst alleen de 6 checkboxes te laten zien met de locaties.
als ze 1 van deze checkboxes aanvinken komt daaronder de 5 afdelingen in met radiobutton
en dan aan deze radio buttons een mail adres gekoppeld van de juiste persoon.

op deze manier blijft het overzichtelijk. ( dit is allemaal nog wel te maken )

maar kan het dan ook zo dat als het formulier doorgestuurd word, de leidinggevende alleen goedkeuring kan geven op het formulier en niet de goedkeuring van de facilitair manager kan doen. ( anders kan hier intern mee gesjoemeld worden)
dat is dus mijn grootste probleem dat dit wel moet kunnen anders heeft het al geen zin om hier aan te beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan