Bestand in achtergrond bewerkbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Ik heb bij het opstarten in ThisWorkbook een bestand in achtergrond geladen.
Dit via de opdracht : Getobject (bestandsnaam)
Nu wil ik dit bestand ook aktief maken om te bewerken... en daarna terug op de achtergrond plaatsen.
Is dit mogelijk en zo ja.. hoe kan ik dit opnemen in een macro ?

Getobject laadt geen dingen in de achtergrond, maar actief. Je kunt dus in principe direct het object manipuleren. Mogelijk bedoel je het zichtbaar maken en onzichtbaar maken van de applicatie?

Dan zal ik verkeerde woordkeuze gebruiken...

Ik open nu een hoofdbestand en met "Getobject" worden die twee andere bestanden ook geladen maar ik zie ze niet.
Als ik dit hoofdbestand afsluit dan vraagt hij wel of de andere bestanden gesaved mogen worden zonder wijzigingen... (dus dacht ik dat ze ergens op de achtergrond stonden).

Mijn vraag is nu om deze sheets zichtbaar te maken zodat ik ze kan bewerken en terug sluiten.

Waarom zou je ze bewerken ?

De vraag komt, lijkt mij, alleen maar omdat er wijzigingen hebben plaatsgevonden.
In de beforeclose gebeurtenis van het hoofdbestand kun je zetten dat de getobject-bestanden bewaard en gesloten moeten worden. Dan krijg je daar geen vraag meer over.
Je benadert ze gewoon met Workbooks("bestandsnaam").close -1

Code:
test = getobject("c:\test\test.xls")
test.visible = true

@snb je laatste statement is mogelijk niet (algemeen) waar, omdat de getobject de file mogelijk in een andere instance laad. Je aanwijzing is wel correct maar algemeen dan voor de getobject route:
Code:
met_getobject_geopende_file_object.Close 1

Getobject laadt in dezelfde instantie waarin Thisworkbook staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan