• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand in achtergrond openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Een simpele vraag maar het lukt me niet met Application.ScreenUpdating = False

Hoe kan ik een code maken om een bestand in achtergrond openen?
 
Application.ScreenUpdating gebruik je alleen om de verversing op het actieve scherm uit te zetten; het document is dan uiteraard al geopend. Daar heb je iets als dit voor nodig: ActiveWindow.Visible = False

Code:
    Workbooks.Open Filename:="H:\Mijn Documenten\Downloads\HelpMij\Aanwezigheidsregistratie.xlsx"
    ActiveWindow.Visible = False
 
Thanks,

later moet het bestand weer netjes gesloten worden zonder op te slaan en dat doe ik zo?
Code:
Application.DisplayAlerts = False
Workbooks Path & ("Mailadressen.xlsx").close
 
Probeer het eens uit :). Ik weet niet waarom jouw code niet zou werken.
 
De basis om een bestand op de achtergrond te openen. Gaat ook goed als het bestand per abuis al geopend is.
Code:
Sub VenA()
  With GetObject("E:\Temp\Vrouw.xlsx")
    MsgBox "Hoi"
    .Close 0
  End With
End Sub
 
Ik heb nu onderstaande in ThisWorkbook staan en het bestand Mailadressen.xlsx word (netjes?) in de achtergrond geopend.
Maar ik wil dat bij het sluiten van het huidige bestand dat het bestand Mailadressen.xlsx(zonder opslaan en vragen) ook weer gesloten word.
Met onderstaande lukt me dat niet.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Workbooks.Open Filename:="\\netwerk.net\Aliases\DATA\Lekker\sheet Logistiek\Mailadressen.xlsx"
  ActiveWindow.Visible = False
End Sub
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
  Workbooks.Close Filename:="\\netwerk.net\Aliases\DATA\Lekker\sheet Logistiek\Mailadressen.xlsx"
End Sub

Het doel om dit zo te doen is omdat ik moet Vlookuppen uit het Mailadressen bestand.
Maar misschien is daar ook nog een andere oplossing voor?
 
Laatst bewerkt:
Probeer het zo eens.
Zet dit in een Module:
Code:
Public VLK As Workbook

En dit in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    VLK.Close False
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
    Set VLK = Workbooks.Open("\\netwerk.net\Aliases\DATA\Lekker\sheet Logistiek\Mailadressen.xlsx")
    VLK.Windows(1).Visible = False
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan