bestand in gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritsert

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2006
Sinds kort krijg ik, bij het verplaatsen op verwijderen van sommige bestanden dat deze in gebruik zijn, en dat het dus niet lukt.

Heb inmiddels zo'n beetje alles geprobeerd, hij doet het zelfs met bestanden op een mp3-speler!

Iemand een suggestie?

Soms kan een virusscanner wel eens de oorzaak zijn.
Op het moment dat je een bestand verplaatst of aanspreekt, wordt het gescand door bepaalde virusscanners. Als die er wat lang over doen dan is de scan nog bezig als je het bestand wilt verwijderen, waardoor je een melding krijgt.

prima idee

buick zei:
Soms kan een virusscanner wel eens de oorzaak zijn.
Op het moment dat je een bestand verplaatst of aanspreekt, wordt het gescand door bepaalde virusscanners. Als die er wat lang over doen dan is de scan nog bezig als je het bestand wilt verwijderen, waardoor je een melding krijgt.

Prima idee, maar dat had ik al uitgesloten....toch bedankt.

Ik heb het programma 'wholockme' gebruikt, en het enige programma dat hem gebruikt is explorer, 5x.

Het zijn ook alleen maar mp3's en er staat ook geen mp3 meer bij de detail-informatie maat ogg......

ga ik doen!

Lange Pier zei:

ga ik doen!

OK, net gedaan. Maakt geen verschil. De mp3 is gelocked door 5 keer explorer. 4 kan ik unlocken, de vijfde lukt niet. Explorer zelf laat het gewoon niet toe. Sommige andere mp3's wel weer. Zelfs enkele mp3's op een usb-stick kan ik niet wissen.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je eens in taakbeheer kijken hoevaak daar explorer staat als geactiveerd process, dat progje is het enige wat ik ken wat ook daadwerkelijk werkt.

Verdere oplossingen heb ik niet voor je.

Lange Pier zei:
Misschien kun je eens in taakbeheer kijken hoevaak daar explorer staat als geactiveerd process, dat progje is het enige wat ik ken wat ook daadwerkelijk werkt.

Verdere oplossingen heb ik niet voor je.

Tsja, dat progje is eigenlijk een samenvating van taakbeheer, er staat maar 1 x explorer in taakbeheer, zoals het hoort. Ik denk dat er iets mis is gegaan toen ik de ogg-codecs installeerde, zoals ik al aangaf heten al mijn mp3's ineens ogg-bestanden en doet dit probleem zich alleen voor bij mp3's, zelfs als ze niet op de hd staan.....

Bedankt voor je inzet, ik ga die codecs eens verwijderen.....

Download TotalCommander, daarmee kun je elke extensie koppelen aan het gewenste programma, dus elke mp3 aan b.v. MP10 of Winamp, etc ,etc.

Lange Pier zei:
Download TotalCommander, daarmee kun je elke extensie koppelen aan het gewenste programma, dus elke mp3 aan b.v. MP10 of Winamp, etc ,etc.

klinkt slim!
ik had mp3 alweer eens teruggekoppeld aan winamp, maar mischien doet deze wat extra!:)

noppes

Nee hoor geen enkel resultaat. Begin nou toch echt wel benieuwd te worden...
:eek:

Gelukt!

Nou, alle codecs verwijderd, opnieuw er weer ingezet, alle unlock programma's die ik heb gevonden geprobeerd. Vlak voor ik XP opnieuw ging installeren nog even WinAmp gedeïnstalleerd, werkte nog steeds niet, opnieuw opgestart.....en alle mp3's zijn weer vrij. Nu ik erover nadenk waren het inderdaad precies de mp3's die ooit eens door WinAmp waren afgespeeld!

Dus: WinAmp zuigt bij mij vanaf nu af aan.

Nou, bij mij werkt Winamp prima, nooit last mee gehad.
Toch stiekem een ander progje die dat veroorzaakte.:evil:

Lange Pier zei:
Nou, bij mij werkt Winamp prima, nooit last mee gehad.
Toch stiekem een ander progje die dat veroorzaakte.:evil:

Je hebt altijd regelbevestigende uitzonderingen! :D Mijn opa rookte zoveel en is er zoveel mee geworden, dat soort dingen.
Als je nog een tip hebt welk progje dat zou kunnen, kom maar op, ik geef je weinig kans dat het iets anders is.:confused:

Alhoewel......WinAmp is dit gedrag gaan vertonen na een installatie van een ogg-audiocodec. Maar daar moet WinAmp tegen kunnen.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan