Bestand in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees24

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Hoi allemaal,

Ik weet niet zo goed in welk topic ik mijn probleem moet neerzetten.. Vandaar dat ik het hier probeer..

Maar ik heb problemen om een .mkv bestand te verplaatsen/bewerken. Ik krijg de melding:

"De bewerking kan niet worden voltooid omdat het bestand in Windows Verkenner is geopend".

Computer opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Kees

Bedankt voor de reactie.

Ja ik heb het geprobeerd met Unlocker, maar het programma lijkt niet op te starten en ik heb ook de mogelijkheid niet om via rechtermuis klik op bestand te unlocken..

Wat doe ik fout?

Ik heb het ook niet kunnen installeren misschien door de weigering om twee zoekbalken te installeren, Bing en Babylon. Ik wist niet dat dit zo een rommel was maar op die pagina werd uitgelegd wat het is en ze blijken allemaal de zelfde naam te hebben.

Resten van dit programma heb ik nergens terug kunnen vinden maar ik heb een register schoonmaakactie gedaan en in ieder geval iets verwijderd wat daarmee te maken had. Een un-install die geen gegevens bevatte.

Zoals gezegd, ik heb ook Windows 7 niet dus zoek een programma dat is besproken door gebruikers of wacht op een tip. Voor dit soort dingen is de Handige Software sectie van dit forum wel handig. Dat is een lijst met door de leden aangeraden hulpprogramma's.

Wacht even, deze wordt wel aangeraden bij Handige Software en is ook het programma dat ik bij XP naar volle tevredenheid heb gebruikt - zonder zoekbalken. Unlocker van Cedric Collomb Zoekbalken installeren moet je natuurlijk niet doen en meestal installeert het programma dan niet. Sorry. Iemand anders een goede unlocker?

Ja ik heb het geprobeerd met Unlocker, maar het programma lijkt niet op te starten en ik heb ook de mogelijkheid niet om via rechtermuis klik op bestand te unlocken..

Wat doe ik fout?

Heb je Unlocker op het bureaublad zien staan en vanaf daar gestart? Dan zou het in het contextmenu moeten kunnen komen met een bepaalde instelling. Ik heb het weggehaald toen ik het daar zag want ik kreeg wat activiteit van het programma. Een kwaliteitscontrole... Ik gebruik bewaking van system internals dus zie meldingen van dat soort dingen voorbijkomen en vertrouwde het programma niet.

Als bestanden corrupt zijn en daardoor niet toegankelijk dan kan je die mogelijk herstellen met schijfcontrole, kopieer die items dan eerst naar een station of partitie die als zandbak kan dienen. Schijfcontrole kan met herstellen een partitie veranderen in vreemde tekens als er een kras op de schijf zit. Dit verplaatsen naar bijvoorbeeld een USB stick kan je doen vanaf de opdrachtregel (de opdracht CMD in mijn boek en Exit voor het afsluiten van dat scherm).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan