Bestand in VB openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3igplayer

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Hallo allemaal,

ik heb een moeilijke vraag...
Ik wil graag een programmatje maken met wat software dingetjes in zich maar ik zou niet weten hoe :S

Ik heb al geprobeerd om het bestandje te downloaden en dan lokaal op te slaan en dan te openen maar dat werkt niet helemaal dus had ik een ander idee. Als je een uitvoer bestandje hebt en je sleept dat in Solution Explorer dan komt het er bij te staan ( zie foto )

33nhtuq.png

Dit bestandje had ik even snel gekozen!

Maar hoe kan ik dit uitvoeren of lokaal opslaan ?
Kan iemand mij hier mee helpen, of helpen met het bestandje te downloaden ( en uitvoeren ) zodat ik het toch kan uitvoeren?

Alvast bedankt iedereen !

Gr. xl3igplayer :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat je nu eigenlijk wilt doen en wat je vraag is.
Dat bestand wat je hebt gedownload is gewoon een programma, dubbelklik er dus op om deze te openen.
Vanuit Explorer dus, niet vanuit VB.

Dat is het ik wil vanaf een VB programma openen. Al moet dat door ze te downloaden of in het project zelf te stoppen. Maar ik wil dus op andere computers makkelijk dat bestand openen !

Dan kun je dat gedownloade programma in de resource folder van je project plaatsen.
Je kunt hem dan met de Shell opdracht openen.

Heb je een voorbeeldje ?
Ik heb gezocht voor shell maar ik kan het niet vinden :(

wat je kunt doen is je applicaties lokaal opslaan (waar je het al over had).
je kan dan het betreffende .exe bestand online ophalen, gebruiken, verwijderen.
dit zorgt ervoor dat je programma lekker klein blijft.

een .exe daarna openen kan met dit:

Code:
Process.start("Locatie van gedownloade betsand.")

Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik maar ik vond die met resources wel mooi, kan je niet een Shell code gebruiken om die resources te opene. Of kan ik gewoon process.start gebruiken ?

met een shell zou ik het niet weten :P

wat wel werkt is dit:

Code:
    Dim path As String

path = IO.Path.Combine(IO.Path.GetTempPath, "tempexes")

IO.Directory.CreateDirectory(path)
        path = IO.Path.Combine(path, "[COLOR="#FF0000"]appname.exe[/COLOR]")

IO.File.WriteAllBytes(path, My.Resources.[COLOR="#FF0000"]appname[/COLOR])

Process.Start(path)

Het begin is er !
Als ik die code uitvoer dan opent hij het bestand wel maar hij weet nog niet met wat dus ik krijg dit:

foto1.png

Ik denk dat dit komt omdat ik misschien in het verkeerde resources onderdeel stop.. Maar als ik hem bij een andere er in wil slepen springt hij toch automatich naar dit onderdeel !

foto2.png

Xl3igplayer, :thumb:

De code voor jouw

Code:
    Dim path As String

path = IO.Path.Combine(path, "universalthemepatcher_x64.exe")

IO.File.WriteAllBytes(path, My.Resources.universalthemepatcher_x64)

Process.Start(path)

dit moet werken, werkt bij mij op alle pc's.

probeer het eens met een andere .exe

hier een voorbeeld met een programma van mij, LET OP! hij zal de foutmelding weergeven dat er geen verbinding kan worden gemaakt! dit is het betreffende programma, daar hoort nog een database biJ!

http://www.mediafire.com/?kf4io35jn36sc6m

werkt dit anders niet gewoon: ?
Code:
Process.Start(My.resources.UniversalThemePatcher_x64.exe)

anders moet je even proberen om het stukje van my.resources tussen aanhalingstekens te zetten:
Code:
Process.Start([COLOR="#FF0000"]"[/COLOR]My.resources.UniversalThemePatcher_x64.exe[COLOR="#FF0000"]"[/COLOR])

Ik heb al een andere oplossing gevonden, je kan het bestand lokaal opslaan via resources en dan gewoon via process.start Openen. Ik post morgen de code dan is dit topic opgelost, BEDANKT ALLEMAAL VOOR JULLIE HULP EN MEE DENKEN !

Ik heb al een andere oplossing gevonden, je kan het bestand lokaal opslaan via resources en dan gewoon via process.start Openen. Ik post morgen de code dan is dit topic opgelost, BEDANKT ALLEMAAL VOOR JULLIE HULP EN MEE DENKEN !

De code die ik heb gepost doet EXACT dit lols O.o wat is daar dan niet goed aan?

@luuknl nee dat gaat niet zomaar ;)

[edit]

nog maar een keer de code:

Code:
Dim path As String 

path = IO.Path.Combine(path, "universalthemepatcher_x64.exe")

IO.File.WriteAllBytes(path, My.Resources.universalthemepatcher_x64)

Process.Start(path)

[/edit]

Ik ga met mastermindzh volledig akkoord,
zijn code werkt uitstekend was van plan om het zelfde te posten maar toen zag ik dat hij het al had :p

En wat betreft de code van luuknl, test jij je code eigenlijk wel voor je het hier post? :p want dat klopt langs geen kanten en dan had je misschien dit gezien:

• 'exe' is not a member of 'System.Array'.
  • Win32Exception: 'Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden'

Je kan best een foutje maken maar zulke grote fouten zou je toch niet meer mogen maken als je mensen wilt helpen hé ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan