Bestand in Word foutief opgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nannie1947

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2015
Vermoedelijk een domme vraag, maar ja. Al jaren houd ik dagboeken bij via Word. Dat gaat altijd goed: ik gooi dan de tekst van een maand weg, plaats nieuwe tekst van de volgende maand en sla dit op onder een andere naam. Maar nu even niet, vrees ik. Ik heb mijn dagboek van juli in plaats van op te slaan, vervangen door augustus, qua tekst. Dus alles van juli verwijderd, nieuwe tekst geplaatst en vervolgens het (bijna lege) dagboek opgeslagen op dezelfde manier, namelijk als juli ... gevolg is dat ik nu de hele maand juli kwijt ben. Hopelijk is deze uitleg duidelijk genoeg? Maar zou ik nu de verloren gegane tekst en foto's nog ergens terug kunnen halen?

Ik ben bang dat je toch even een eerder gemaakte backup zal moeten gaan gebruiken. (Natuurlijk héb je een backup van al je eigen bestanden..........)
Hernoem het huidige julibestand dan wel eerst even naar augustus, anders krijg je het probleem opnieuw ;)
Als je het bestand nu alleen maar had gewist / verwijderd van hdd en de nieuwe een nieuwe naam had gegeven, dan zou wel eenvoudig terug te halen zijn geweest, maar nu je het nieuwe bestand eenzelfde naam hebt gegeven.......... helaas.

Laatst bewerkt:
Ja, daar lijkt niks meer te te redden. Tenzij de map historie bijhoudt, maar op een lokale pc zal dat niet. En rest alleen de backup.
Maar om het probleem bij de wortels te pakken (dat lijkt mij voor de toekomst een stuk zinniger) zou ik je een andere aanpak adviseren. En die is: maak van je brondocument (zonder tekst, maar met alle gewenste opmaak) een sjabloon en gebruik dat als basis voor nieuwe documenten. Sjablonen zijn daar juist voor bedoeld! Wat jij doet is niet alleen onhandig gevaarlijk (voor je document), maar gaat ook uit van een verkeerde techniek. Je zou nooit een oud document hoeven her te gebruiken als je van het basis document een sjabloon had gemaakt.

Zou Vorige versies nog kunnen?
Oftewel: Rechtklik op het Word bestand van Juli, kies Eigenschappen, kijk of tabblad Vorige versies beschikbaar is. Indien ja, klik erop en kijk of er een vorige versie is die je kunt terugzetten. Indien ja: Je kunt zelfs de vorige versie een eigen naam geven bij terugzetten (zodat je werk van Augustus niet weggaat), maar dan moet je Kopiëren kiezen (zo uit mijn hoofd).
Daarna de 2 bestanden de juiste naam geven (beginnen met die waar de tekst van Augustus in staat en daarna de teruggezette versie).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat bedoeld k inderdaad :).

Ja, daar lijkt niks meer te te redden. Tenzij de map historie bijhoudt, maar op een lokale pc zal dat niet. En rest alleen de backup.
Maar om het probleem bij de wortels te pakken (dat lijkt mij voor de toekomst een stuk zinniger) zou ik je een andere aanpak adviseren. En die is: maak van je brondocument (zonder tekst, maar met alle gewenste opmaak) een sjabloon en gebruik dat als basis voor nieuwe documenten. Sjablonen zijn daar juist voor bedoeld! Wat jij doet is niet alleen onhandig gevaarlijk (voor je document), maar gaat ook uit van een verkeerde techniek. Je zou nooit een oud document hoeven her te gebruiken als je van het basis document een sjabloon had gemaakt.

Helaas helaas, maar veel dank voor de reacties. Dit overkomt me geen tweede keer ... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan