• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand indexeren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat69

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Hoi,
Ik heb een map op mijn pc (met windows xp) waar veel bestanden in staan.
Ik wil een overzicht/index van al deze bestanden in excel zien te krijgen.
Het gaat om een map met epub bestanden.
Ik heb al geprobeerd dmv alle bestanden te selecteren en dan te copieeren in een excelsheet maar dat was te simpel gedacht merkte ik wel.
Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken?
Alle bestanden 1 voor 1 intikken zie ik niet zitten, dat is een behoorlijke klus.

Groetjes,
pat69

Pffff, de tekst in de kaders is voor mij abacadabra :confused:
Ik begrijp dat dit scripts zijn?
Daar heb ik nog nooit iets mee gedaan, heb geprobeerd deze te ontcijferen maar gaat toch echt boven mijn pet.
Is er geen makkelijkere manier?

Dit is gemakkelijker:
- Open de bijlage,
- Selecteer een bestand uit de map waarvan je het bestandenoverzicht wil hebben.
- Bekijk het resultaat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier kom ik al een heel eind mee, dank je!!!!!!!
Nu ga ik nog even puzzelen hoe ik de namen van de bestanden uit elkaar krijg, de naam van de schrijver en de titel.
Maar dat moet te doen zijn :D
Nogmaals ontzettend bedankt!

Nu ga ik nog even puzzelen hoe ik de namen van de bestanden uit elkaar krijg,
het is misschien eenvoudiger dan die "/s" weg te laten
Code:
 sn = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir """ & c00 & "\*.*""[U] /b").[/U]stdout.readall, vbCrLf)

Beste Pat69.

Is het inmiddels al gelukt ?
Ben je bekent met het programma Total Commander.
Met dit programma kun je de map gewoon kopiëren en in Excel zetten.
Als het al gelukt is dan sorry voor de bemoeienis.
Met vriendelijke groet Kees

En als oplossing kan ook nog:

In je dos window in de desbetreffende map het commando dir > name.txt geven, dan wordt je directory naar een tekst file weggeschreven en die kun je simpel in Excel importeren.

Hoi,
Ik ben niet bekend met het programma Total Commander, ik heb het even opgezocht op internet maar kan alleen een probeerversie vinden, voor de (weinige) keren dat ik zoiets zal gebruiken vind ik het zonde om het progamma aan te schaffen.
Ook heb ik gekeken hoe ik in de desbetreffende map een dos window kan openen maar ik kan de dos command alleen maar op de c-schijf vinden onder windows\system32.
Hoe krijg ik deze geopend in de desbetreffende map?

En, Kees, ik ben altijd blij met manieren om iets voor elkaar te krijgen op de computer. Zolang ik snap wat er bedoelt wordt en ik het ook kan vinden zal ik het altijd proberen om te zien of het voor mij handig werkt ;)

Je opent een dos window via Start en dan zoek, tik in CMD en open deze (zie plaatje). In dit dos window ga je naar de desbetreffende map en als je in de map bent in het dos window tik je het commando in om de lijst te maken.

dos.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan